کد خبر: ۱۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
گزارشی از جزئیات چهل و نهمین سمپوزیوم اتکائی های جهان در BADEN BADEN آلمان
چهل و نهمین سمینار بیمه گران اتکایی جهان در روز یکشنبه 20 اکتبر سال 2019 میلادی مصادف با 28 مهرماه سال جاری به میزبانی شرکت گای کارپنتر(Guy Carpenter) در کانگرس هاوس بادن-بادن آلمان برگزار گردید.//مروزه حدود ۹۰ درصد از ۵۰۰ بازار S&P را دارایی نامشهود تشکیل داده است که می تواند شامل داده ها ، مالکیت فکری، برند و یا شهرت باشد. ناش به مخاطبان گفت که این تغییر بزرگ یک فرصت هیجان انگیز را برای شرکت های بیمه و بیمه اتکایی ارائه می دهد، مخصوصا برای آن هایی که جسور هستند و توانایی سرمایه گذاری دارند.

این کنفرانس با موضوع "آیا بخش بیمه(بیمه اتکایی) آماده تحولات جدید در صنعت با نام Indusry 4.0 را دارد؟" توسط  جیمز ناش(James Nash) مدیرعامل بخش بین الملل شرکت گای کارپنتر(Guy Carpenter) در ابتدای جلسه معرفی و پس از آن  مارگرت مرگن(Margret Mergen) شهردارشهر بادن بادن ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، آرزوی اقامتی خوش برای آنان را در شهر بادن-بادن داشت.
سپس  کریس کلین(Chris Klein) به معرفی سخنرانان پرداخت.
سخنرانان اصلی جلسه:
   -ایان براناجان(Ian Branagan) معاون ارشد مدیرعامل و مدیریت ریسک شرکت Renaissance Re Holding
   - جان هانکوک(Jon Hancock) مسئول بخش مدیریت عملکرد Lloyd’s
   - کارن وایت(Karen White) مدیرعامل شرکت RMS
   - جان-پل کانوسنت(Jean-Paul Conoscente) مدیرعامل بخش اموال و حوادث شرکت Scor Global P&C

جیمز ناش می گوید: فن آوری تاکنون به صورت اساسی در حال تغییر دادن ویژگی های ریسکی است که توسط بازار بیمه و بیمه اتکایی در بر گرفته شده است .مدیر عامل(Guy Carpenter) افزود: ما اکنون در عصر نامشهودی زندگی می کنیم. جیمز ناش خطاب به نمایندگان شرکت کننده در سمپوزیوم بیمه اتکایی بادن بادن که توسط Guy Carpenter برگزار شد گفت،امروزه حدود ۹۰ درصد از ۵۰۰ بازار S&P را دارایی نامشهود تشکیل داده است که می تواند شامل داده ها ، مالکیت فکری، برند و یا شهرت باشد. ناش به مخاطبان گفت که این تغییر بزرگ یک فرصت هیجان انگیز را برای شرکت های بیمه و بیمه اتکایی ارائه می دهد، مخصوصا برای آن هایی که جسور هستند و توانایی سرمایه گذاری دارند. وی به عنوان نمونه ای از اینکه چگونه بخش انتقال ریسک به این گرایش پاسخ داده است ، به سایبراشاره کرد. وی بر پتانسیل نوآوری هایی نظیر روباتیک، هوش مصنوعی، و حسگرها ، از طریق اینترنت تاکید داشت و از آن به عنوان مواردی که موجب تغییر در نحوه بیمه گری می شود یاد کرد.
بر اساس سابقه سی ساله خسارت های بیمه شده مربوط به حوادث فاجعه آمیز در آمریکای شمالی از سال 1989، 889 میلیارد دلار خسارت وجود داشته است که از این میزان 21 درصد آن مربوط به دو سال اخیر بوده است. دو حادثه طوفان آتلانتیک و آتش سوزی کالیفرنیا جمعا به مبلغ 185 میلیارد دلار(یعنی 21 درصد) از کل خسارت ها طی سی سال اخیر در آمریکای شمالی را تشکیل می دهد.
صنعت در حال تغییر جهت به سوی راه کارهای تکنولوژیکی است که به واسطه آن بتواند جوابگوی فرصت ها و چالش های خود باشد.
طی تخمینی که توسط A.M.Best و Guy Carpenter صورت پذیرفته است سرمایه ای که به بخش بیمه های اتکایی اختصاص داده شده است کمتر از 1 درصد رشد یافته است و به رقم 438 میلیارد دلار در اواسط سال 2019 رسیده است.
سرمایه سنتی به میزان 346 میلیارد دلار و سرمایه جایگزین به 92 میلیارد دلار رسیده است که تقریبا 15 درصد از آن از دست رفته/دور از دسترس در نظر گرفته می شود.

 

سرمایه اختصاصی مربوط به بخش بیمه های اتکایی(از سال 2012 تا نیمه اول سال 2019)


جریان سرمایه جایگزین در مقابل نرخ گذاری بر حوادث فاجعه آمیز در بخش اموال(از سال 2012 تا 2018)



70 درصد خسارت ها، خسارت های بیمه نشده هستند

 

صنعت بیمه زیر فشار هزینه ها
    • در این گردهمایی تاکید شد هزینه پایه صنعت بسیار بالاست. 39 درصد از هر یک دلار از درآمد حق بیمه هزینه آن محسوب می شود.(این میزان شامل خسارت ها نمی شود)
    • همچنین تاکید گردید پیچیدگی های کسب و کار عدم وجود مدل های کارا در عملکرد و مشکلات سیستم های IT ریشه در عدم توانایی در کنترل هزینه ها می باشد.
از جمله ریسک هایی که در آینده با آن ها مواجه هستیم:
    • حوادث و بلایای طبیعی
    • تکنولوژی های جدید-ریسک های جدید
    • ریسک مربوط به مناطق استوایی
    • ارتباط با رسانه های اجتماعی
    • ریسک های سایبری
    • اختلالات خود بخودی


در این سمینار مطالبی عنوان گردید مبنی بر اینکه چگونه کسب و کاری در بیمه اتکایی فراهم کنیم که آمادگی مقابله با آینده را داشته باشد. بر روی فرآیند های خود سرمایه گذاری کنیم و به رشد مشتریان خود کمک کنیم.

عنوان گردید که ارزش افزوده بر بیمه(بیمه اتکایی) در حال کاهش است در حالیکه ریسک ها در جهان در حال افزایش می باشند.

شرکت Scor Global P&C همچنین ارزش مبتنی بر مشتری محوری را به کار انداخت.

در پایان جلسه، مباحث مطروحه در میزگردی با حضور سخنرانان کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: