کد خبر: ۱۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان سمنان: در شش ماهه ابتدای سالجاری 28 میلیارد و 474 میلیون ریال بابت هزینه های درمان در مراکز غیرطرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان پرداخت شده است.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر حسن پیوندی با اعلام این خبر افزود: این مبلغ پرداختی بابت 1136 مورد پرونده هزینه درمان بیمه شدگان استان در مراجعه به بخش های بستری غیر طرف قرارداد با سازمان بوده که بطور میانگین برای هر پرونده 25 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: پرداخت هزینه درمان در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد از جمله خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به جهت رفاه هرچه بیشتر و بهره مندی بیمه شدگان از خدمات درمانی مورد نظرشان ارائه می کند.

دکتر پیوندی افزود: البته پرداخت هزینه های درمانی در اعمال جراحی و موارد مشابه در صورتی قابل انجام است که خدمت مورد نظر در تعهد پرداخت توسط سازمان بوده و مشکلی بابت پرداخت آن وجود نداشته باشد که در اینصورت بیمه شده با دریافت اصل مدارک درمانی و هزینه ای خود از بیمارستان مربوطه و با مراجعه به کارگزاری رسمی تامین اجتماعی مدارک را جهت ارسال به دفتر اسناد پزشکی تحویل کارگزاری خواهد داد.

وی بیان داشت: در شهرهایی که کارگزاری رسمی تامین اجتماعی وجود ندارد بیمه شدگان می توانند مدارک درمانی خود را به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی ارائه نمایند تا از طریق این مراکز پرونده های خسارت متفرقه جهت رسیدگی و پرداخت به مرکز استان ارسال شود.

وی اظهار داشت: فرآیند پذیرش، رسیدگی، ممیزی و پرداخت هزینه ی هر پرونده خسارت متفرقه از زمان تحویل توسط بیمه شده به کارگزاری، چنانچه بابت مدارک نقصی وجود نداشته باشد، حدود یک ماه بوده که در صورت تامین اعتبار بطور متوسط دوبار در طول هر ماه این پرداخت ها انجام می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: