کد خبر: ۱۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل منطقه آزاد اروند:
مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت : راه آهن بندر امام متصل به خرمشهر نیز از دیگر خطوط مهم هستند که درحال تکمیل است که به این واسطه هم شهرهای صنعتی دارای ایستگاه خواهند شد و هم به شلمچه متصل می شوند و این موقعیت خوبی برای توسعه مسیر راه ابریشم خواهد بود همچنین امید می رود پروازهای باری نیز برای ورود و خروج کالاها به زودی راه بیفتد.

پروازهای باری به زودی در منطقه آزاد اروند راه می افتند

مدیرعامل منطقه آزاد اروند درمورد حوزه حمل ونقل منطقه آزاد اروند به خبرنگار قلم نیوز گفت: درحوزه حمل ونقل 4 نوع حمل ونقل ترکیبی ازجمله زمینی، ریلی ، دریایی و هوایی را داراهسیتیم و فرودگاه این منطقه روزی 30 پرواز را به طور میانگین پوشش می دهد و دربرخی از روزها حتی تعداد 10 پرواز از این منطقه به مشهد داریم و دیگر پروازها درمسیر اصفهان ، شیراز و تهران است .

اسماعیل زمانی ادامه داد: . فرودگاه آبادان از اولین فرودگاههای ایران است که سابقه احداث آن به سالهای ایجاد ساختمان پالایشگاه آبادان برمی گردد به طوریکه این فرودگاه دارای یک ترمینال ، یک باند اصلی پرواز به طول ۳۴۰۰متر و یک باند فرعی است که از سیستمهای مدرن ناوبری هوایی است.

او بیان کرد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی منطقه آزاد اروند و نقش کانالهای ترانزیتی و استراتژیکی آن در تلاقی مسیرهای تجارتی و دسترسی آسان به راههای آبی بین المللی و همچنین مجاورت با دومین استان بزرگ عراق یا همان بصره ضرورت توسعه بخش حمل و نقل و تامین و تجهیز زیر ساختهای ترانزیت امری ضروری است.

زمانی خاطرنشان کرد: راه آهن خرمشهر به تهران و مشهد خط ریلی دارد و راه آهن بندر امام متصل به خرمشهر نیز از دیگر خطوط مهم هستند که درحال تکمیل است که به این واسطه هم شهرهای صنعتی دارای ایستگاه خواهند شد و هم به شلمچه متصل می شوند و این موقعیت خوبی برای توسعه مسیر راه ابریشم خواهد بود همچنین امید می رود پروازهای باری نیز برای ورود و خروج کالاها به زودی راه بیفتد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند به طرح تاکسی هوایی اشاره کرد و گفت: برای طرح تاکسی هوایی کار زیادی انجام نشده است و درست است که بخش خصوصی آماده تقاضای ارائه چنین سرویسی شده است که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله اجرایی نزدیک تر شود.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: