کد خبر: ۱۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل منطقه آزاد اروند:
مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: پروژه های منابع نفت ، گاز و پتروشیمی زیادی دردست احداث است که همه این عوامل سرمایه گذاری داخلی و خارجی خوبی را تا یک سال آینده جذب خواهد کرد .

سرمایه گذاری های داخلی و خارجی خوبی در منطقه آزاد اروند شده است

مدیرعامل منطقه آزاد اروند درمورد میزان سرمایه گذاری داخلی درسال اخیر به خبرنگار قلم نیوز گفت: ما در صنعت 11 راهبرد اصلی تعیین کرده ایم که مهم ترین اولویت آن درمنطقه ازاد اروند ایجاد صنایع جدید به خصوص در حوزه های صادراتی مانند فولاد ، پتروشیمی ، نفت و گاز که اغلب صنایع جزء صنابع آب بر و انرژی بر هستند می شود که یکی از دلایل استقرار این صنایع دراین منطقه به دلیل مزیت های آبی در منطقه می باشد.

اسماعیل زمانی افزود: درسال های گذشته و همچنین سالجاری رویکرد ما بیشتر حول صنایع سنگین بوده است که پیش بینی می شود ظرف 3 تا 5 سال آینده تولید فولاد نیز در منطقه داشته باشیم همچنین روزانه 60مگابایت صادارت برق به عراق داریم این درحالی است که پروژه های منابع نفت ، گاز و پتروشیمی  زیادی دردست احداث است که همه این عوامل سرمایه گذاری داخلی و خارجی خوبی را تا یک سال آینده جذب خواهد کرد .

زمانی بیان کرد: از آنجایی که رویکرد غالب صادرات محور است لذا برای بندر آبادان و خرمشهر و همچنین بندر خشک شلمچه به میزان 100 میلیاردتومان سرمایه گذاری برای زیرساخت های لازم انجام شده است که تا بهمن امسال این زیرساخت ها تکمیل می شود و مجموعا سالی 5/1 میلیون دلار صادرات از منطقه داریم که این رقم خوبی برای توسعه صنعتی است.

او اظهارکرد: جدا از کالاهای صنعتی که عمده صادرات منطقه آزاد اروند را تشکیل می دهد صادرات تولیدات سرزمین اصلی که از بندر خشک و خرمشهر می آیند نیز مانند کالاهای ساختمانی که صرف بازسازی عراق می شود از دیگر این موارد است همچنین محصولات دیگری مانند تره بار، خشکبار، انواع ماشین آلات از محصولات پرطرفدار صادراتی این منطقه محسوب می شوند .

زمانی گفت: سه نوع صادرات در منطقه آزاد اروند وجود دارد که از این میان صادرات سرزمین اصلی ، تولیدات داخلی منطقه آزاد و همچنین کالاهای مسافری هستند که لازم به ذکر است که 99 درصد خریدهای توریست ها شامل تولیدات داخلی مانند فرش، پتو، تجهیزات خانگی هستند که صرفه اقتصادی خوبی برای توریست ها دارد.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: