کد خبر: ۱۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به ضرورت اعمال شفافیت در زمینه طبقه بندی وصول مطالبات چالش های این حوزه را تشریح کرد و افزود: با بهبود نسبت مطالبات جاری و کاهش مطالبات غیر جاری می توان به رفع این چالش ها کمک کرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی ، روح اله خدارحمی که صبح روز پنجشنبه 25 مهرماه 1398در همایش منطقه ای وصول مطالبات این بانک سخن می گفت، با تأکید بر ضرورت افزایش و بهبود درآمدها و کاهش هزینه های بانک و نقش وصول مطالبات در تحقق برنامه های تدوین شده در این زمینه گفت: با تکیه بر مطالبات غیر جاری، نمی توان به درآمدزایی بانک کمک کرد و نرخ موثر در آمدی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه باید پاسخگوی نهاد های نظارتی در زمینه طبقه بندی دارایی ها و عملکرد مالی بانک باشیم، بر ضرورت اصلاح روند وصول مطالبات تأکید کرد و اظهار داشت:در امهال بدهی مشتریان ارزیابی مجدد از وضعیت مالی مشتری و نیز وضعیت بازار و صنعت مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید مجدد بر شفافیت در زمینه وصول مطالبات با هدف حل مشکلات این حوزه تصریح کرد: باید تجدید نظر اساسی در نحوه پیگیری مطالبات معوق صورت گیرد.

خدارحمی جدیت وتغییر نگرش و تفکر در وصول مطالبات را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتظار می رود گروه بیشتری از کارکنان مدیریت ها وشعب بر این موضوع تمرکز  و توجه داشته باشند و مطالبات بانک را طبق قوانین وصول کنند.

وی با بیان اینکه در مواقعی که الزام وتکلیف قانونی داشته باشیم بدهی مشتریان را امهال خواهیم کرد، اظهار داشت: مهلت دادن های مکرر و بدون توجیه حتی به ضرر بدهکار تمام خواهد شد و به همین دلیل باید از تمدید و امهال مکرر بدهی اجتناب کرد.

خدارحمی تدوین خط مشی برای بهبود فرآیند وصول مطالبات،رعایت بهداشت اعتباری، آگاهی رسانی به مشتری هنگام پرداخت تسهیلات،بررسی اعتبار ضامن،ابلاغ و پیگیری رویه ها وخط مشی های جدید، و... را از شاخص های مهم و تعیین کننده در تحقق برنامه های وصول مطالبات برشمرد و با بیان اینکه تجهیز منابع در ازای پرداخت تسهیلات روش نادرستی است، یاد آور شد: نظم و دقت در اجرای برنامه های وصول، بانک را به اهداف خود نزدیک می کند ضمن اینکه با  وصول به موقع مطالبات تجهیز منابع نیز ممکن خواهد شد.

وی با اشاره به همراهی و مدارا با مشتریان بدهکار در حد امکان افزود: هدف از وصول مطالبات تعطیلی واحدهای تولیدی نیست بلکه پیگیری قانونی مطالبات قانونی بانک باهدف شفافیت و پاسخگویی به نهادها و دستگاه های نظارتی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: