کد خبر: ۱۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
برای نخستین بار در خراسان شمالی عمل جراحی انحراف ستون فقرات (اسکلیوز) در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد با موفقیت انجام شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، با همت متخصصان و مدیران بیمارستان تامین اجتماعی تجهیزات لازم برای انجام نخستین عمل جراحی انحراف ستون فقرات بیمار خریداری و این عمل انجام شد.

گفتنی است، بیمار 14 ساله که به صورت مادرزادی از بیماری اسکلیوز رنج می برد با مراجعه به بیمارستان تامین اجتماعی تحت درمان و عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.
به گفته پزشک جراح این بیمار، این بیماری که شایعترین نشانه آن منحرف شدن ستون فقرات به طرفین است، به ریه و اغشاء درون قفسه سینه فرد مبتلا فشار وارد می کند.
لازم به ذکر است، این جراحی برای اولین بار در استان خراسان شمالی و در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد انجام شده است. عملی که به دلیل هزینه بالای، معدود بیمارستانی در کشور آن را انجام می دهد.

گفتنی است، این عمل جراحی با هزینه های تجهیزاتی و مانیتورینگ، حدود 50 میلیون تومان برآورد شده است و برای بیمار که بیمه شده تامین اجتماعی بوده است به صورت کاملا رایگان انجام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: