کد خبر: ۱۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
معاون حمل‌و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۷ هزار اتوبوس در دو روز آتی زائران باقی مانده در عراق را به کشور باز می‌گرداند.
مهران قربانی روز یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت تردد زائران در مرزهای چهارگانهگفت:پیش بینی ما این است که حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر هنوز در عراق باقی مانده اند که از این رقم ۱۳۰ هزار زائر برای بازگشت به سیستم حمل‌و نقل عمومی نیازمند هستند.

وی گفت: بر این اساس ۳ هزار سرویس اتوبوس طی امروز و فردا برای انتقال زائران به داخل کشور اختصاص یافت که معادل ۷ هزار دستگاه اتوبوس است.

وی از اعزام ۳ هزار دستگاه اتوبوس به شهرهای مختلف برای سرویس دهی به زائران خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای بازگرداندن زائران نداریم و سرویس کافی در تمامی استان‌ها وجود دارد.

قربانی در خصوص وضعیت پایانه برکت در مرز مهران گفت: در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت اعزام شده وآماده سرویس‌دهی به زائرانی است که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کردند.

معاون حمل‌و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد که در هر ساعت حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به پایانه برکت منتقل می‌شود تا کار انتقال زائران از مرز مهران بدون وقفه ادامه داشته باشد.

۵۸ درصد زائران مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کردند

قربانی در خصوص نسبت تردد از مرزهای چهارگانه به خبرنگار ایرنا گفت: سهم هر مرز از زائران ورودی که البته مطابق خروجی بوده است مشخص می‌کند که امسال هم تردد از مرز مهران بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بر این اساس ۵۸ درصد زائران مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کردند. هم چنین ۲۸ درصد زائران از مرز شلمچه وارد کشور شدند و تا این ساعت تنها۱۰ درصد از مرز چذابه و ۳ درصد از مرز خسروی وارد کشور شده‌اند.

معاون حمل‌و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: امسال با هدف ارتقای سهم مشارکت اتوبوس ها در جابجایی زائران اربعین بیش از ۷۰ درصد ناوگان در خدمت طرح اربعین قرار گرفت و به همین دلیل  در پایانه‌های داخلی اتوبوس‌ها برای سفر تجمیع شد.

قربانی در خصوص گلایه مردم از کمبود اتوبوس برای مسیرهای داخلی گفت: دسترسی به سرویس اتوبوس به مقصد تمامی استان‌ها در پایانه‌ها وجود دارد تنها تفاوت آن با شرایط قبل از ایام اربعین این است که اتوبوس‌ها تجمیع شده که ممکن است ساعت انتظار مسافر را برای آغاز سفر افزایش داده باشد.

وی گفت: پیشتر اینگونه بود که اتوبوس‌ها با ظرفیت خالی و حتی تعداد ۱۰ مسافر هم حرکت می‌کردند اما در ایام طرح اربعین با هدف استفاده از ظرفیت کامل ناوگان، اتوبوس‌ها در صورت تکمیل ظرفیت حرکت می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: