کد خبر: ۱۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
«پویا فیروزی» درباره وضعیت تجارت با کشور کره در شرایط کنونی بگفت: بدعهدی بانکهای کره جنوبی اخیرا صادرات دارو و مواد اولیه دارویی را به ایران با مشکل مواجه کرده است و انتظارمان این است که دولت کره با حساسیت ویژه ایی مسائل بانکی را حل کند
دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره با بیان اینکه مشکلات بانکی باعث قطع صادرات دارو از کره جنوبی به ایران شده است، خاطرنشان کرد: دارو و غذا عملا از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تاثیری داشته باشد.

«پویا فیروزی» درباره وضعیت تجارت با کشور کره در شرایط کنونی بگفت: بدعهدی بانکهای کره جنوبی اخیرا صادرات دارو و مواد اولیه دارویی را به ایران با مشکل مواجه کرده است و انتظارمان این است که دولت کره با حساسیت ویژه ایی مسائل بانکی را حل کند.
دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره درباره حجم واردات دارو از کره گفت: ما از طریق شکایت شرکت‌ها متوجه موضوع شده‌ایم ولی درخصوص حجم واردات دارو بهتر است نهادهای ذیربط و مسئول آمار دقیق را ارائه کنند.
فیروزی خاطرنشان کرد: علی رغم غیرقابل قبول بودن کلیت تحریم، دارو و غذا عملا از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تاثیری داشته باشد. 
وی با بیان اینکه بدون شک مشکلات بانکی روی تجارت اثرگذاراست، گفت: با این اوصاف احتمالا شاهد کاهش آمار تجاری بین دو کشور خواهیم بود و انتظار داریم موانع موجود در حوزه سلامت، دارو و مواد غذایی که از تحریم معاف هستند، به زودی از طرف کره‌ای پیگیری و رفع شوند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: