کد خبر: ۱۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸
علی رغم وعده های مسئولان به مردم برای سروسامان دادن به بازار آشفته مسکن اما قیمت ها هرروز مردم را ناامیدتر کرده است این درحالی است که مسکن که چند سالی ثبات قیمت را تجربه می‌کرد مانند تیری که از کمان جهید و درعرض 15 ماه قیمت آن سه برابر شد.

ترمز افزایش قیمت مسکن کشیده می شود یا خیر؟
این روزها دغدغه خانه دار شدن تبدیل به آروزیی محال شده است و علی رغم وعده های مسئولان به مردم برای سروسامان دادن به این بازار آشفته هرروز به سمت ناامیدی بیشتری می رود این درحالی است که مسکن که چند سالی ثبات قیمت را تجربه می‌کرد مانند تیری که از کمان جهید، تمام سال‌های سکوت را جبران کرد و در یک سال میانگین هر متر مربع آن سه برابر شد و ناگهان از قیمت متری چهارمیلیون تومان در سال 96 به رقم 12 میلیون و 700 درعرض 15 ماه رسید که این مسئله باز هم جای نگرانی دارد که بالاخره ترمز  افزایش قیمت مسکن قرار است کشیده شود یا خیر؟ 

آمارها نشان می دهد که شهریورماه امسال واحدهای کمتر از ۴۰ متر مربع با ۷۵ درصد رشد قیمت، بالاترین میزان تورم را در بازار مسکن شهر تهران داشته‌اند که این مسئله فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ را افزایش داده است که این امر بیانگر کاهش قدرت خرید مردم و یا مهاجرت به حاشیه تهران را همراه داشته است.

وعده وزیرمسکن 

با این حال وزیر راه و شهرسازی چندی پیش گفته است که روند چند ماه گذشته بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت خانه سیر نزولی دارد، البته مشخص بود که رشد حباب گونه قیمت ها در دو سال اخیر غیرعادی و غیرواقعی بوده است و البته وزارت راه و شهرسازی هیچ دخل و تصرفی در قیمت گذاری بازار مسکن نداشته، اما مشخص بود که رشد حباب گونه قیمت ها در دو سال اخیر غیر عادی و غیر واقعی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: من در انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری اعلام کردم که مردم برای کاهش تلاطمات بازار مسکن، خانه نخرند، زیرا قیمت ها به صورت غیرواقعی بالا رفته است.

وی افزود: روند چند ماه گذشته بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت خانه سیر نزولی دارد، حال برای وزارت راه و شهرسازی، توانمندسازی خانوارها برای خرید مسکن و ایجاد قابلیت جهت خانه دار شدن جامعه هدف، دارای اهمیت است.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: