کد خبر: ۱۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل منطقه آزاد ارس:
مدیرعامل منطقه آزاد ارس در گفتگوی اختصاصی با قلم نیوز گفت: سامانه پنجره واحد به نفع فعالان اقتصادی شده است چراکه کانال اقداماتشان یکسویه شده است و می دانند که باید به کجا مراجعه کنند و چه کاری انجام دهند دراین صورت است که هم در زمان صرفه جویی شده و هم باعث تضییع حقوق افراد نمی شود .
اجرای طرح پنجره واحد گمرک جلوی تخلف ها را می گیرد
حرف و حدیث ها پیرامون لزوم تشکیل پنجره واحد از سالیان گذشته مطرح شد که امسال روند جدی تری برای اجرایی شدن درمناطق آزاد برای ایجاد شفافیت بیشتر به خود گرفت که درحال حاضر برخی از مناطق آزادکشور بسترهای این موضوع را تاحدودی مهیا کرده اند اما شاید عدم اولویت بندی و عدم اعقتقاد به این موضوع اساسی سرعت پیاده سازی را تاحد زیادی کند کرده است .

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت:  سامانه پنجره واحد به نفع فعالان اقتصادی شده است چراکه کانال اقداماتشان یکسویه شده است و می دانند که باید به کجا مراجعه کنند و چه کاری انجام دهند دراین صورت است که هم در زمان صرفه جویی شده و هم باعث تضییع حقوق افراد نمی شود . 
محسن نریمان ادامه داد: متاسفانه تا به حال تجریه موفقی در پنجره واحد نداشتیم و درحال حاضر درحال نظرسنجی از دوستان و نخبگان برای اجرای این طرح هستیم که قطعا این طرح به نقع اقتصاد و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد خواهد بود و جلوی بسیاری از تخلف ها را می گیرد چراکه با کانالیزه شدن کارها و کنترل بیشتر صورت می گیرد و جلوی بسیاری از اقدامات انحرافی گرفته خواهد شد. 
او درمورد زمان اجرایی شدن طرح پنجره واحد خاطرنشان کرد: ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد و اجرایی شدن آن اندکی زمان بر است که دراین خصوص از الگوهای موفق کشورهای دیگر نیز بهره برداری کرده ایم. 
نریمان متذکر شد: ایجاد پنجره واحد خدمات یکی از مهم ترین کارهایی است که در سال جاری در مناطق آزاد دنبال می شود که به روند ورود سرمایه گذار کمک خواهد کرد و با راه اندازی این طرح به جای برخورد همه روزه با ارباب رجوع و پاسخگویی به آنها که بسیاری از مشکلات ازجمله اصطحکاک و فساد اداری بیتشر به هدف گذاری و برنامه ریزی های کارآمد خود را بپردازند. .

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: