کد خبر: ۱۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران:
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: قاعده مندی مهم ترین مسئله در رابطه با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال است و هرجا قانون گذار کوتاهی کند و بسترهای لازم را فراهم نکند فضا برای ضربه زدن به مردم و دیگر کسب وکارها شکل می گیرد .

قانون گذار کوتاهی کند کسب وکارهای سودجو به مردم ضربه می زنند

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درمورد اقتصاد فضای دیجیتال و استارتاپ ها درایران گفت: اقتصاد دیجیتال یک بحث جدید است که به نسبت سایرحوزه های سنتی نیازمند بسترسازی های بیشتر در حوزه قوانین و مقررات است که تا بسترهای لازم آماده نشوند انتظاراتی که باید و شاید از این نوع کسب وکارهای نمی توان داشت.

عباس آرگون افزود: سرعت تکنولوژی درحوزه اقتصاد دیجیتال می تواند برای فعالان اقتصادی اتفاق خوبی باشد و فضاهای سنتی را تسهیل کند.

به گفته او باید به استقبال این نوع کسب وکارها رفت و از آنها حداکثر بهره برداری را برد حتی ارزهای دیجیتال دراین بین نقش موثری دارند که به نظر می رسد تنها ضعف ما درحوزه قوانین و فراهم شدن زیرساخت های لازم است.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران درمورد اینکه اخیرا فضای رانتی در کسب وکارهای دیجیتال نیز رخنه کرده است گفت: قانون مندی و اعتمادی که مردم به این کسب وکارها می کنند بسیار مهم است و باید کسب وکارهایی که تنها دارای مجوزهای لازم هستند و ازطرف دیگر تحت نظارت هستند به بازار بیایند و نباید به هرکسب وکاری هم اعتمادکرد.

او معقتد است: قاعده مندی مهم ترین مسئله دراین رابطه است و هرجا قانون گذار کوتاهی کند و بسترهای لازم را فراهم نکند فضا برای ضربه زدن به مردم و دیگر کسب وکارها شکل می گیرد بنابراین برای اینکه حق همه افراد در اقتصاد کسب وکارهای اینترنتی تامین شود باید نظارت دقیق تری اعمال شود تا جای سواستفاده های دیگر کسب وکارها مانند خدمات ارزش افزوده گرفته شود.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: