کد خبر: ۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
با حضور نمایندگان اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی، کارشناسان و مسئولین اداره کل تامین اجتماعی سمنان، دوره آموزشی و هم اندیشی بیمه ایرانیان خارج ازکشور و بیمه اتباع خارجی بمنظور تشریح کامل آنها و در راستای افزایش آگاهی بخشی در محل این اداره کل برگزار و به پرسش ها پاسخ داده شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیروس تقوی رئیس گروه مطالعات  بیمه ایرانیان خارج ازکشور، با اشاره به مبحث بیمه ایرانیان خارج ازکشور گفت: بیمه ایرانیان خارج ازکشور با هدف توسعه بیمه ای و در راستای فرهنگ سازی و گسترش بیمه های اجتماعی ایجاد گردیده و هموطنان عزیز در هر نقطه ازدنیا می توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه و یا ادامه بیمه پردازی نموده و از خدمات و مزایای بیمه ای سازمانی بهره مند شوند.

وی اذعان داشت: هموطنان ساکن در خارج ازکشور با حضور خود یا وکیل قانونی خویش به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور و یا درصورتیکه امکان حضور در کشور را ندارند به کارگزاران رسمی برون مرزی تأمین اجتماعی در اقصی نقاط جهان مراجعه کنند که اسامی کارگزاران در سایت این اداره کل به نشانی mss.tamin.ir درج شده است.

تقوی تصریح کرد: هربیمه شده ای که شرایط مستمری بگیری را احراز کند می تواند از مزایای این سازمانی برخوردار شود.

وی گفت: اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی تمام همت خود را برای تسریع و تسهیل در زمینه بیمه ایرانیان خارج از کشور بکار گماشته است.

تقوی گفت: با ایجاد تعامل با نهادهای ذیمدخل و دستگاههای مربوطه میتوان شرایط  پوشش حداکثری بیمه ایرانیان خارج را ازکشور را نیز فراهم آورد.

رئیس گروه مطالعات  بیمه ایرانیان خارج ازکشور اظهار، بمنظور افزایش رضایتمندی و ایجاد ارتباط صحیح بیمه ای جهت ایرانیان ساکن در خارج از کشور ، اطلاع رسانی مناسب از طریق توزیع اقلام تبلیغاتی، نصب بنر دردانشگاهها و همچنین اطلاع رسانی از طریق رسانه استانی را موثردانست.

عالی داعی؛ کارشناس متخصص گروه امور اجرائی بیمه اتباع خارجی با بیان اینکه اطلاع رسانی به هر طرق مختلف می تواند در افزایش پوشش بیمه ای اتباع تأثیر گذار باشد، افزود:همه همکاران با ظرفیت موجود سازمانی میتوانند با تعامل و  توجیه کارفرمایان گرامی جهت بیمه نمودن اتباع شاغل دارای مجوز اشتغال و اقامت قانونی تلاش کنند تا رسالت و خط مشی ای که اداره کل اتباع سازمان برای خود تبیین کنند به مرحله تحقق نیز در بیاورد.

وی بیان کرد: اتباع شاغل با بیمه شدن می توانند بهنگام نیاز مخصوصاً ایجاد حادثه ازمزایای سازمانی بهره مند شوند. درحال حاضر بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، اجباری و بیمه زنان خانه دار برای اتباع عزیز فراهم گردیده که جهت برخورداری از این تسهیلات می توانند به شعب سراسر کشور مراجعه کنند.

در جریان این دوره آموزشی ، نشستی از سوی نمایندگان اعزامی اداره کل اتباع با مدیرکل تأمین اجتماعی استان فراهم شد.

محمداخلاقی، مدیر کل تامین اجتماعی سمنان در این دیدار اظهار داشت : رشدبیمه شدگان اتباع خارجی سالجاری نسبت به دوره مشابه خود،16درصد افزایش داشته که تلاش می شود این اداره کل همچون گذشته به رتبه های بهتر برسد.

جنتی زاده، معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان سمنان، یکی از مشکلات را عدم سکونت اتباع درمنطقه شرقی استان به لحاظ امنیتی برشمرد و افزود: مجوز امنیتی برای شرق استان وجود نداشته تا اتباع نیز بتوانند درآن محدوده اقامت واشتغال داشته و علاوه برآن از پوشش بیمه ای نیز برخوردار می شوند .

همچنین نمایندگان اعزامی اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی دربازدید خود ازشعب یک و دوسمنان، گرمسار،ایوانکی و سرخه ضمن نظارت و آموزش ارتباط صحیح بیمه ای به سوالات مطروحه پاسخ دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: