کد خبر: ۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
رئیس گروه نظارت فنی و احتساب سوابق امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر شرایط انتقال سوابق بیمه ای از صندوق های دیگر به تامین اجتماعی را تشریح کرد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی شکوری در این گفتگوی تلویزیونی گفت: تا سال 65 مقرراتی برای انتقال سوابق میان صندوق های بیمه ای وجود نداشت تا اینکه در سال 65 مجلس شورای اسلامی اولین قانون نقل و انتقال حق بیمه بازنشستگی را تصویب کرد.
وی افزود: طبق این قانون اگر شخصی نزد هر صندوق بیمه ای حق بیمه پرداخت کرده باشددر صورتی که با آن موسسه قطع ارتباط داشته باشد و مجدداً در موسسه دیگر مشغول به کار شود قانونگذار این مجوز را داده است که با تقاضای بیمه شدگان سوابق قدیم به سوابق جدید انتقال پیدا کند تا از مزایای این سازمان استفاده کند.
شکوری گفت: در صورت درخواست انتقال سوابق، کسور حق بیمه در صندوق قبلی به همراه مابه التفاوت باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. مابه التفاوت بر اساس حقوق و مزایای کسر حق بیمه زمان تقاضا محاسبه می شود. به همین علت توصیه می کنیم  انتقال سوابق را به زمان بازنشستگی موکول نکنند.
رئیس گروه نظارت فنی و احتساب سوابق امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: افرادی که تمایل دارند سوابق بیمه ای خود را به سازمان تامین اجتماعی منتقل کنند باید بیمه پرداز این سازمان باشند و با حکم قطع ارتباط از موسسه قبلی به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنند. همچنین زمان تسویه با دستگاه قبلی کسور بازنشستگی شان را ا زصندوق قدیم دریافت نکرده باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: