کد خبر: ۱۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
وزیر نیرو با اشاره به الحاق کشورمان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی هفته‌های آینده، گفت: این الحاق فرصت بی‌نظیری برای کشورمان و نیز توسعه صلح و دوستی در منطقه است.
«رضا اردکانیان» روز یکشنبه در مراسم افتتاح سامانه پایش وضعیت نیروگاهی در محل پژوهشگاه نیرو، افزود: الحاق به اتحادیه اوراسیا برای ما فرصت بی‌نظیری است تا بتوانیم با استفاده از وضعیت خاص جغرافیایی و نیز ظرفیت تجدیدپذیر نیروی انسانی موجود کشور به شکوفا شدن بیشتر ظرفیت‌ها کمک کنیم.
وی این مهم را نیازمند سازماندهی مناسب دانست و ادامه داد: می‌توان در بخش برق از این فرصت استفاده کرد و با کشورهای منطقه ارتباط بهتری را سامان داد.
وزیر نیرو گفت: کشورهای منطقه با آغوش باز از متخصصان ایرانی استقبال می‌کنند و کمک ما به آنها موجب توسعه صلح و دوستی خواهد بود.

اردکانیان با اشاره به توان داخلی در صنعت برق کشور و خودکفایی در این صنعت، گفت: نتایج محدودیت های تحمیل شده به کشور، توجه بیشتر به توان داخلی و ظرفیت علمی کشور است تا بتوان از مجموعه فعالیت های داخلی  بهره‌برداری بیشتری داشت.
وزیر نیرو با اشاره به افتتاح سامانه پایش وضعیت نیروگاهی CM و افتتاح طرح ارتقا و تطبیق با شرایط محیطی توربین گازی HAS گفت: این سامانه موجب افزایش بهره وری در صنعت برق شده است.
وی افزود: برآورد اولیه از این طرح نشان می دهد که صرفه جویی 170 میلیارد تومانی در سال خواهد داشت.
عضو هیات دولت به طرح ارتقاء و تطبیق با شرایط محیطی توربین گازی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ارتقا توان توربین های گازی موجب کاهش افت راندمان نیروگاهی در شرایط اقلیمی می شود.

وی اضافه کرد: رسیدن به افزایش توان یک هزار مگاوات ناشی از این طرح دستاوردی بزرگ است و زنجیره ای از اتفاقات خوب در جهت افزایش بهره وری را ایجاد می کند.
اردکانیان در ادامه با اشاره به راه اندازی پویش «الف ب ایران» گفت: هر هفته یکی از پروژه های آب و برق را افتتاح خواهیم کرد که در این هفته در ایلام و در هفته های بعد در سایر استان‌ها افتتاحیه‌هایی خواهیم داشت .
وی افزود: این افتتاح‌ها موجب افزایش امید واقعی در جامعه شده و آسایش بیشتری در همه مناطق کشور فراهم خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: