کد خبر: ۱۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان از رشد 16 درصدی درخواست خرید خدمت سربازی توسط بیمه شدگان استان خبر داد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان با اعلام اینکه براساس آمار چهار ماهه اول سالجاری تعداد درخواست های خرید خدمت سربازی توسط بیمه شدگان استان 4170 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی 3590 فقره درخواست ارائه شده 16 درصد رشد داشته در تشریح قانون مربوط به امکان خرید خدمت سربازی گفت : در هشتم مرداد ماه سال 1385 از سوی مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب شد که امکان خرید سربازی یا نظام وظیفه را برای بیمه شدگان فراهم کرد از این رو تمامی افرادی که تقاضای خود را برای خدمت سربازی ارائه دهند می توانند از این قانون استفاده کنند.

سید محمد مرعشی تصریح کرد : متقاضیان باید حتماً در حال بیمه پردازی باشند و حداقل دو سال سابقه بیمه قبل از ارائه درخواست به شعب تأمین اجتماعی را داشته باشند تا بتوانند از این امکان استفاده کنند که با پرداخت حق بیمه تمام مدتی که در کارت پایان خدمت آنها ثبت شده است به سابقه بیمه پردازی آنها اضافه می شود.

وی شرط استفاده از این قانون برای متقاضیان را  تشریح کرد و افزود : اگر فردی که متقاضی است سن زیر 50 سال داشته باشد حتماً باید کارت هوشمند از سازمان نظام وظیفه داشته باشند و افراد بالای 50 سال دارای کارت قدیمی نیز میتوانند با همان کارت تقاضای خود را به شعبه مربوطه ارائه دهند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان ادامه داد : حق بیمه ای که بابت خدمت سربازی از متقاضیان گرفته می شود در مجموع 30 درصد است که هفت درصد را بیمه شده و مابقی را دولت پرداخت می کند البته برای افرادی که قادر به پرداخت یکجای آن نیستند نیز امکان تقسیط تا 12 ماه وجود دارد.

وی به امکان خرید خدمت سربازی از سال 1385 برای افراد متقاضی اشاره کرد و گفت : افرادی که قبل از سال 1385 خدمت سربازی را انجام داده باشند می توانند براساس ماده 95 قانون تأمین اجتماعی که امکان احتساب سابقه افراد بدون پرداخت وجه فراهم بود استفاده کنند. در این ماده آمده است افرادی که قبل از خدمت سربازی بیمه شده بودند و بعد از خدمت سربازی دوباره در کارگاه های مشمول تأمین اجتماعی مشغول بکار شوند این افراد هیچ مبلغی برای خرید خدمت نظام وظیفه خود بابت هر زمانی که خدمت کرده اند پرداخت نکنند و این امر منوط به آن است که سابقه پرداخت حق بیمه و خدمت سربازی ایشان قبل از تاریخ 1385/5/7 باشد. مرعشی اضافه کرد : اگر چه اکنون 13 سال از تصویب این قانون گذشته است اما اگر افرادی که قبل از سال 85 خدمت سربازی را انجام داده اند می توانند مدارک را به شعب تأمین اجتماعی استان ارائه تا چنانچه  مشخص شود که شرایط لازم را دارند بتوانند بدون پرداخت وجه از مزایای این قانون بهره مند گردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: