کد خبر: ۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸
رئیس هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان عنوان کرد
ن فعال تجاری با بیان اینکه اتاق بازرگانی و صنایع ایران وآلمان، بعد ازاتاق آلمان وهند، بزرگترین اتاق مشترک این جمهوری فدرال درخارج از آلمان است، گفت:اتاق صنایع ومعادن برلین از اتاق مشترک ایران و آلمان حمایت می کند و این به معنای علاقه و توجه خاص آلمان به تجارت مشترک با ایران است
عباسعلی قصاعی درحاشیه سمینار«روابط تجاری آلمان و ایران - وضعیت و چشم انداز» در آخر هفته گذشته درتهران به خبرنگار گروه برون مرزی ایرنا گفت: نرخ ارز برای مدت زمان نسبتا قابل قبولی تقریبا ثابت مانده که این نشانه عملکرد خوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و این عملکرد خوب، فراهم کننده زمینه ای نسبتا مساعد برای افراد و شرکت هایی است که در حوزه صادرات و واردات فعالیت می کنند.
وی گفت که روند واردات کالا به داخل کشور نیز، هر چند به مقدار کم، اما در حال انجام است.
قصاعی همچنین به پیشرفت در حوزه تولید وصنایع ایران به رغم شرایط تحریم، اشاره کردوگفت:این روزها تحولات بسیاری در صنعت ایران رخ داده است. «علاوه بر افزایش تولید و صادرات محصولات سنتی، به عنوان مثال در حوزه پزشکی، لوازم پزشکی و داروسازی، تحولات خوبی صورت گرفته  است.»
این فعال تجاری با بیان اینکه اتاق بازرگانی و صنایع ایران وآلمان، بعد ازاتاق آلمان وهند، بزرگترین اتاق مشترک این جمهوری فدرال درخارج از آلمان است، گفت:اتاق صنایع ومعادن برلین از اتاق مشترک ایران و آلمان حمایت می کند و این به معنای علاقه و توجه خاص آلمان به تجارت مشترک با ایران است.
قصاعی با اشاره به این واقعیت که شرکت های بزرگ آلمانی در شرایط کنونی تقریبا هیچ رابط اقتصادی و تجاری با ایران ندارند، در عین حال یادآور شد که همه این شرکت ها دفاتر نمایندگی خود در ایران را حفظ کرده اند و امیدوارند که با رفع مشکلات و موانع کنونی ناشی از تحریم های یکجانبه آمریکا، روابط اقتصادی دو کشور بار دیگر شکوفا شود و به روزهای اوج بازگردد.
وی گفت:اتاق ایران وآلمان تنها اتاق فعال است وباانجام فعالیت هایی نظیر برگزاری سمینارهای مختلف، تلاش می کند که با وجود شرایط و مشکلات کنونی، زمینه های همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور حفظ شود.
به گفته این فعال اقتصادی، شرکت های ایرانی به روش های مختلف مایحتاج خود را در بخش صنایع و ماشین آلات و لوازم نرم افزاری و سخت افزاری، از آلمان وارد می کنند و تراکنش های مالی مربوطه نیز از طریق برخی واسطه ها و شرکت های ثالث و یا از طریق صرافی ها انجام می شود.
قصاعی با اشاره به تحولات سیاسی جاری در آمریکا نظیر جنجال استیضاح دونالد ترامپ و در پیش بودن انتخابات سال 2020 آمریکا، گفت: شخصا معتقدم احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آتی آمریکا 30 تا 40 درصد است بنابراین در سال آینده می توان انتظار برخی تحولات تازه را داشت. به محض اینکه مشکلات تحریم کاسته شود، همه شرکت های آلمانی فعالیت های تجاری و اقتصادی با ایران را از سر خواهند گرفت. در شرایط کنونی، باید صبر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: