کد خبر: ۱۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸
نشست هم اندیشی و هم افزایی پژوهش با بنگاه های منتخب توسط مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو برگزار ؤ در آن سامانه نیازهای پژوهشی شرکت های معدن و صنایع معدنی از سوی ایمیدرو رونمایی شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در این نشست مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو طی سخنانی گفت: با توجه به چشم انداز معدن و صنایع معدنی کشور، ایجاد شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی و فناوری ضروری است.
غلامرضا ملاطاهری افزود: در این زمینه می توان با استفاده از توانمندی های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و تکمیل ظرفیت های خالی آن، گام های موثری در رفع نیازهای پژوهشی این حوزه برداشت.

وی تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد را از اقدامات موثر در دستیابی به اهداف حوزه فولاد دانست و گفت: هدف از تشکیل این صندوق ارایه ضمانت کاری و تامین مالی شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

ملاطاهری ادامه داد: در حال حاضر بودجه در نظر گرفته شده برای این صندوق 100 میلیارد تومان و تا 9 برابر این رقم، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: در راستای تجهیز و تاسیس مراکز تحقیقاتی باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که ظرفیت استفاده از تجهیزات وجود داشته باشد و از هزینه های تکراری پرهیز کنیم.

در این نشست همچنین برنامه های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در بخش بومی سازی و طرح تحول صنعت فرآوری مواد معدنی از طریق مشارکت تحقیقات صنایع معدنی ایران مورد بررسی قرار گرفت. استانداردسازی کارخانه های فرآوری و همچنین تحقیق توسعه پایدار در بخش فرآوری مواد معدنی از جمله مواردی بود که در این بخش مورد تاکید قرار گرفت.

رونمایی از سامانه نیازهای پژوهشی

بنابر این گزارش، در این نشست از سامانه نیازهای آموزشی(www.amar.imidro.gov.ir) توسط مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو نیز رونمایی شد.

در این جلسه مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو از نمایندگان بخش آموزش و پژوهش شرکت ها خواست تا دستاوردهای پژوهشی خود را از طریق این سامانه معرفی کرده و با دیگر شرکت ها به اشتراک بگذارند.

در این سامانه ایمیدرو با ارایه دسترسی به شرکت های معدن و صنایع معدنی، نیازها و اولویت های پژوهشی، پژوهش های در حال انجام و خاتمه یافته و همچنین پایان نامه های مورد نیاز این صنعت توسط شرکت ها ارایه خواهد شد.

این گزارش می افزاید، در این نشست علی شفیعی استاد دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با معرفی ماموریت های شرکت فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه گفت: سهامداران این مجموعه، شرکت های فولادی کشور هستند و یکی از ماموریت های این شرکت، ایجاد و فعال ساختن یک ساختار با مشارکت ذینفعان متشکل از مراکز علمی و دانشگاه ها است.

وی افزود: استقرار پایلوت های مورد نیاز در مجاورت کارخانه های بزرگ فولادی کشور به منظور توسعه در حوزه فولاد و آهن نیز از دیگر اهداف این شرکت است.

این استاد دانشگاه گفت: هم اکنون شرکت در مرحله افزایش سرمایه به میزان 17 میلیارد تومان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: