کد خبر: ۱۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: با این فرآیند و مسیری که صنعت بیمه در پیش گرفته است افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در جامعه و رسیدن آن به عدد ۷ غیرممکن به نظر می‌رسد.

نیما نورالهی در خصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه و رساندن آن به عدد 7 تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور گفت: باتوجه به برنامه‌ها و مسیرهایی که صنعت بیمه در حال حاضر در پیش گرفته است غیرممکن به نظر می‌رسد که به این عدد برسد.

وی افزود: مگر اینکه طرح‌هایی نو ارائه شده و مسیرهایی جدید در پیش گرفته شود ولی با این فرآیند و روندی که در حال حاضر وجود دارد بعید به نظر می‌رسد که به عدد 7 نزدیک شویم.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: شاید برای نزدیک شدن به این عدد باید بحث صادرات خدمات بیمه‌ای در دستور کار قرار گیرد که آن هم ساز و کار و پیگیری‌های خاص خود را دارد.

نورالهی اظهارکرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده هم نقش مهمی در این موضوع دارد با وضع ارزش افزوده برروی بیمه نامه‌ها قیمت تمام شده محصول بالا می‌رود و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند و با پایین آمدن قدرت خرید صنعت بیمه به آن ضریب نفوذی که مد نظر است نمی رسد.

وی ادامه داد: البته دولت قائل به این ارزش افزوده بر روی بیمه نامه‌ها نیست اما زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مجلس این موضوع را در دستور کار قرار داده که به نوعی وضع شود .

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو عنوان کرد: مهمترین کاری که دولت و مجلس می‌تواند برای نزدیک شدن صنعت بیمه به این عدد انجام دهد این است که با وضع عوارض و مالیات جدید بر صنعت بیمه قیمت تمام شده بیمه نامه‌ها را بالا نبرد.

نورالهی بیان کرد: زیرا با بالا رفتن قیمت تمام شده بیمه نامه‌ها و کاهش قدرت خرید پوشش‌های بیمه ای کاهش می‌یابد و خسارت‌های وارده تبعات غیرقابل جبرانی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند .

وی افزود: وضع عوارض متعدد بر صنعت بیمه موجب شده است که این صنعت تا به امروز به ضریب نفوذ مورد انتظار نرسد و با توجه به اینکه بیمه یک کالای حمایتی است دولت و مجلس می توانند در این حوزه عوارض جدیدی وضع نکنند.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اظهار کرد که با توجه به اینکه بالاترین رقم خسارت در حوزه بیمه نامه‌های آتش سوزی  منازل  مسکونی (در حدود یک میلیون و نهصد هزار واحد مددجویی) متعلق به شرکت بیمه تجارت نو بود اما در حدود 80 درصد از خسارات پرداخت شده است.

نورالهی ادامه داد: تمامی پرونده‌ها بررسی شده و خسارات باقی مانده بابت تاخیر در بررسی نبوده و بابت در دسترس نبودن مالکان آن منازل در زمان ارزیابی بوده است

وی گفت: منازلی که امکان ارزیابی آنها به هر دلیلی وجود نداشته در اصطلاح بیمه‌گری گفته می‌شود صفر رد شده است و آنهایی که صفر رد شده مجددا مورد بررسی قرار داده و تخمین زده شده و خسارت نهایی اعلام شد که به زودی پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: