کد خبر: ۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: دغدغه مسئولان استان و کشور تدوین شاخص‌های مناسب برای انتخاب یک سهامدار با اهلیت برای آذرآب اراک است.
«سعید فرخی» روز چهارشنبه در جمع کارگران آذرآب اراک افزود: شاخص‌های انتخاب سهام‌دار آذرآب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و برای تحقق آن از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی کشور مدد خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: برنامه ریزی‌ها و بحث و تبادل نظر به گونه‌ای پیش رفته که هر شخص حقیقی و حقوقی با هر بضاعت مالی و اقتصادی برای خرید سهام‌داری آذرآب وارد میدان نشود و شورای تامین استان مسئول ارزشیابی و بررسی اهلیت متقاضیان است.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: بحث تعیین شاخص‌های اهلیت سنجی برای واگذاری آذرآب مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفته است و از شورای کار آذرآب نیز در این مسیر نظر خواهی خواهد شد.

 فرخی بیان کرد: روز جاری در نشستی با حضور امام جمعه اراک و استاندار مرکزی، مبحث تعیین شاخص‌های اهلیت افراد برای خرید سهامداری آذرآب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: این احتمال دور از ذهن نیست که شاید مولفه‌های مورد نظر در واگذاری آذرآب در قالب قوانین نگنجد اما راهکارهایی از جمله اخذ مجوزهای ویژه از شورای عالی بورس و یا حتی اختیارات سران قوا را دنبال خواهیم کرد.

معاون  استاندار مرکزی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری شاخص‌های تدوین شده به بانک کشاورزی اعلام می‌شود.

فرخی با اشاره به نشست هفته جاری استاندار مرکزی و تیم اقتصادی استان مرکزی با معاون اقتصادی ریاست جمهوری گفت: مباحث آذرآب و مشکلات این شرکت مطرح شد و معاون اقتصادی رئیس جمهوری قول مساعدی برای پیگیری و استفاده از ظرفیت های قانونی برای رفع مشکل آذرآب دادند و همچنین از معاون اقتصادی رییس جمهوری درخواست شد که برای ورود وزارت نفت برای حل مشکلات آذرآب رایزنی شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری واگذاری آذرآب به مپنا افزود: مپنا بر اساس نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت مقرر شد تا آذرآب را تحویل گیرد اما این مجموعه تمایلی به خرید آذرآب ندارد و مسئولان مپنا تماس های تلفنی را نیز پاسخ نمی دهند.

فرخی بیان کرد: تلاش می شود تا اواسط هفته آینده وضعیت بانک کشاورزی تعیین تکلیف شود و آذرآب هرچه زودتر به روزهای اوج خود بازگردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: وضعیت هپکو با آذرآب متفاوت است چرا که سهامدار آذرآب صندوق رفاه و آتیه بانک کشاورزی و شخص حقیقی است و نمی‌شود با فرآیند کاریِ شرایط هپکو به پیش رفت.

کارگران آذرآب اراک در چند روز گذشته خواستار حمایت مسئولان از مطالبات صنفی و پیگیری حقوق معوق خود هستند.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: