کد خبر: ۱۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛
بزرگترین خط تولید کانتینرهای حمل دریایی کشور با حضور وزیر راه و شهر سازی و با مشارکت بانک صادرات ایران در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز راه‌اندازی شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، طی مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، عزیزاله شهبازی استاندار البرز، سید کاظم مرتضوی اسکویی معاون طرح و برنامه بانک صادرات ایران و مسئولان سازمان بنادر و کشتیرانی ایران، بزرگترین خط تولید کانتینرهای حمل دریایی کشور در شهرستان ساوجبلاغ با تسهیلات ٩٦٠ میلیارد ریالی بانک صادرات ایران افتتاح شد.
با راه‌اندازی این خط تولید، توان ساخت سالانه بیش از ١٠ هزار کانتینر در کشور فراهم شده که در فاز اول سه هزار و ٥٠٠ کانتینر به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی و برخی شرکت‌های حمل و نقل دریایی و مشارکت  بانک صادرات ایران ساخته خواهد شد. با اجرایی شدن این طرح، کشور از وابستگی به نوع خارجی و واردات این نوع کانتینرها بی‌نیاز خواهد شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین گشایش این خط تولید گفت: از این پس، در این مجموعه روزانه ۱۰۰ کانتینر تولید و در اختیار حمل و نقل بار کشور قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: در ابتدای تحریم‌ها سایر کشورها با هدف ضربه زدن به ناوگان حمل و نقل دریایی ایران تمام ۸۵ هزار کانتینر خود را از ایران خارج کردند. 
اسلامی افزود: امروز تحریم‌ها ما را به خودکفایی رسانده و ما نشان دادیم  که می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی نیازهای خود را برآورده سازیم. 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استاندارد جهانی کانتینرهای تولیدی در شهرستان ساوجبلاغ اضافه کرد: این کانتینرها علاوه بر کاربرد حمل و نقل دریایی قابلیت استفاده در سیستم حمل و نقل ریلی و جاده ای نیز دارد. 
 شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ با برخورداری از حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال یکی از قطب‌های صنعتی کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: