کد خبر: ۱۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:
غلامعباس بهرامی‌نیا در خصوص تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه اظهار داشت: مجموع تردد ثبت شده از این مرز در روز دوشنبه۶۷ هزار و ۶۳۹ نفر بود که این عدد شامل خروج ۵۹ هزار و ۱۶۲ و ورود هفت هزار و ۴۸۰ زائر ایرانی بود.
غلامعباس بهرامی‌نیا در خصوص تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه اظهار داشت: مجموع تردد ثبت شده از این مرز در روز دوشنبه۶۷ هزار و ۶۳۹ نفر بود که این عدد شامل خروج ۵۹ هزار و ۱۶۲ و ورود هفت هزار و ۴۸۰ زائر ایرانی بود.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته خروج ۵۸۷ و ورود ۴۱۰ مسافر خارجی از این مرز ثبت شد.

بهرامی نیا با بیان اینکه در همین روز ۲۳ هزار و ۵۷۰ نفر از مرز چذابه تردد کردند، بیان کرد: از این میزان ۲۰ هزار و ۵۸۸ زائر ایرانی از مرز خارج و ۲ هزار و ۲۶۰ زائر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان داشت: همچنین از این مرز خروج۳۶۰ و ورود ۹۵ مسافر خارجی در روز دوشنبه به ثبت رسید.

وی در خصوص تردد وسایل نقلیه به سمت گذرگاه های مرزی خوزستان در روز دوشنبه، گفت: تردد پنج هزار و ۳۳۸ وسیله نقلیه در محور چذابه به بستان و ۶ هزار و ۴۳۶ وسیله نقلیه در محور به بستان به چذابه ثبت شد.

بهرامی نیا ادامه داد: در مدت یاد شده از خرمشهر به شلمچه ۱۵ هزار و ۴۶۳ وسیله نقلیه و از شلمچه به خرمشهر نیز ۱۳ هزار و ۶۸۵ وسیله نقلیه تردد داشتند.  

وی ادامه داد: تغییرات تردد وسایل نقلیه در روز دوشنبه نسبت به روزهای عادی با توجه به مسیرهای رفت و برگشت در چذابه افزایش ۳۷۴ درصدی و در شلمچه افزایش۲۰۸  درصدی نشان می دهد.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه، شاهد تردد روان در این محورها هستیم.

۲۳۲هزار و ۲۳۷ زائر خوزستانی تا ظهر روز دوشنبه ۱۵مهرماه در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت نام نویسی کرده اند و پیش بینی می شود روند صعودی نام نویسی در سامانه همچنان ادامه داشته باشد .

نام نویسی در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر، تنها شرط عبور زائران اربعین حسینی از گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه و عزیمت به شهرهای مقدس عراق است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت، به اوج خود خواهد رسید.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز، اربعین است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: