کد خبر: ۱۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با قلم خبر داد:
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قلم اظهار کرد: سه شرکت بزرگ تولید کننده زنجیره فولاد چادرملو، گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به تشکیل کنسرسیوم تولید 10 میلیون تنی فولاد اقدام کردند که پس از انجام مراحل آماده سازی شروع به کار می کنند.
کنسرسیوم تولید فولاد درچابهار به زودی آغاز به کار خواهد کرد

چابهار درروزهای گذشته میزبان جمعی از مسئولان به مناسبت همایش فولاد بود که دراین نشست زیرساخت های تولید فولاد بررسی شد اما اینکه چقدر این صنعت در چابهار می تواند پیشران توسعه این منطقه استراتژیکی باشد و یا درکنار دیگر قابلیت های این منطقه یارای رقابت خواهد داشت یا خیر را درادامه می خوانیم. 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درگفتگو با خبرنگار قلم نیوز درباره اینکه آیا چابهار می تواند تبدیل به قطب تولید فولاد در کشور شود گفت: فولاد یکی از منابع آب بر است و با توافق سازمان محیط زیست مقرر شده است که برای تولید هر پروژه فولادی کنار آب تعبیه شود که براین اساس از حدود 55 میلیون تن هدف گذاری فولاد کشور حدود 10 میلیون تن برای چابهار برنامه ریزی شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: اولین مجوزهای این پروژه ها با میزان 2/3 صادر شده است که بخش عمده این سهام متعلق به بخش خصوصی است درکنارآن کنسرسیوم فولاد نیز تشکیل شده است که پیش بینی می شود درآینده ای نزدیک شرق کشور محور صادرات محصولات فولاد خواهد شد. 

کردی بیان کرد: خوشبختانه درسال های اخیر زیرساخت های مناسبی دراین منطقه فراهم شده و امکانات خوبی برای همه صنایع پیش بینی شده است که دراین میان منطقه آزاد چابهار به واسطه دسترسی به آبهای آزاد و ظرفیت های مناسب برای تبدیل شدن به قطب تولید فولاد درکشور گزینه مناسبی است. 

 مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: سه شرکت بزرگ تولید کننده زنجیره فولاد چادرملو، گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به تشکیل کنسرسیوم تولید 10 میلیون تنی فولاد اقدام کردند که پس از انجام مراحل آماده سازی شروع به کار می کنند.

منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: