کد خبر: ۱۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
نوبخت اعلام کرد:
رییس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص تمام منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای سال آینده به طرح‌های عمرانی خبر داد.
محمد باقر نوبخت در خصوص تامین منابع طرح‌های عمرانی گفت: توافق شد برای سال ۱۳۹۹ هر آنچه از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای حاصل شود، اعم از فروش نفت و سایر اموالی که در این سرفصل دسته بندی می‌کنیم، همه برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه باید در یازدهمین جلسه ستاد بودجه درباره دو موضوع بسیار مهم در لایحه بودجه سال ۹۹ تصمیم گیری می‌شد، افزود: سیاست‌هایی که قبلا اعلام کردیم مبنی بر اینکه حتی ریالی از منابع نفتی در سال آینده برای اعتبارات جاری و هزینه‌ای استفاده نکنیم به تصویب و تایید رسید تا سال آینده همه این منابع ناشی از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به تملک دارایی سرمایه‌ای اختصاص پیدا کند که عینا از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: موضوع دوم جلسه امروز این بود که منابعی که از محل دارایی‌های سرمایه‌ای به دست می‌آوریم به چه ترتیبی برای طرح‌های عمرانی استفاده کنیم. نوبخت گفت: حدود ۸۶ هزار طرح عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد که منابع ما برای اجرای آن محدود است بنابراین اولویت بندی ما این است که بتوانیم همه طرح‌هایی که در سال ۱۳۹۹ قابلیت تکمیل شدن را دارد در اولویت بگذاریم.

وی افزود: سال آینده به همه طرح‌هایی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سفرهای استانی آن‌ها را جزو برنامه‌های سفر تعیین کردند مبالغی پرداخت می‌شود. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : بخشی از طرح‌های عمرانی که به عوامل تعمیر و نگهداری طرح‌ها حقوق پرداخت می‌کنیم، آن‌ها با اولویت انجام شود و دیگر طرح‌های عمرانی که در استان‌های کم برخوردار است مورد توجه قرار گیرد و در اولویت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: حدود ۶۶ تا ۷۰ میلیارد تومان در سال آینده برای طرح‌های عمرانی از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای در نظر گرفته شده است، مانند امسال که در شش ماه اول باید ۵۰ درصد برای طرح‌های عمرانی پرداخت می‌کردیم که عملا این رقم به ۶۷ درصد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: