کد خبر: ۱۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
وزیر نیرو گفت: با تلاش مسئولان هر ۴۵ روز یک تصفیه خانه وارد مدار و هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شود.
به گزارش قلم نيوز، رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به بیرجند از محمدشهر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد به اجرای طرح‌های مهم آبرسانی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: با تکمیل و اجرای این طرح‌ها تحول بسیار بزرگی در زمینه تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ایجاد می‌شود.

وی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چهار تصفیه‌خانه در کشور فعال بود که اکنون به برکت انقلاب اسلامی و تلاش شبانه‌روزی مسئولان این تعداد به ۲۲۸ تصفیه‌خانه فاضلاب افزایش یافته است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه سال ۹۲ جمعیت ۹۰۰ هزار نفری روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند بودند اضافه کرد: اکنون این میزان به ۶ میلیون و ۸۴۵ نفر افزایش یافته است.  

وی اظهار داشت: همچنین تا پایان دولت دوازدهم ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب و سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

اردکانیان گفت: ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستا در ۶ سال گذشته از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند و تا پایان امسال نیز یک هزار و ۳۳۹ روستای دیگر از آب سالم برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: طرح سازگاری با کم آبی نخستین بار در خراسان جنوبی تهیه و امسال مصوب شد و با تصویب مراجع ذیربط مشکل کم آبی در این استان رفع خواهد شد.

شرکت های آب و فاضلاب استانی تشکیل می‌شود 

وزیر نیرو با ابراز امیدواری برای ایجاد تشکیلاتی متمرکز با هدف تسریع خدمات رسانی به شهرها و روستاها در این حوزه گفت: همان طور که ۳۲ سال قبل تحولی آغاز شد و بعد از ۱۵ سال شرکت آب و فاضلاب روستایی شکل گرفت امروز احساس می شود بعد از ۱۵ سال فعالیت این شرکت نیازمند یک تحول، گام بلند و جهش برای سرعت بخشیدن به مساله آبرسانی روستاها و باز کردن پرونده ای جدید در موضوع فاضلاب روستاها هستیم.

اردکانیان افزود: از چند سال قبل مقدمات انتقال وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی به آب و فاضلاب شهری در راستای چابک سازی ساختار اداری موجود و ایجاد تشکلات متمرکزتر رادنبال می کنیم.

وی گفت: امروز این پیگیری های نتیجه داد و اعلام شد که مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انتقال وظایف و ماموریت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به شهری با امضا رئیس جمهوری ابلاغ گردیده و در آینده ای نزدیک شرکت‌های آب و فاضلاب استانی را به صورت متمرکز خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: در همین دولت آثار و برکات این تحول را بتوان به مردم عرضه نمود.

وزیر نیرو در ادامه این مراسم با اشاره به طرح های وزارت نیرو در خراسان جنوبی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۳۶۰ طرح در بخش صنعت برق و آبرسانی در این استان با میانگین ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که با تکمیل آن تحول بزرگی در این استان ایجاد می شود.

وی طرح تامین منابع آبی را از جمله مهمترین طرح‌های در دست اقدام در خراسان جنوبی ذکر و اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها شماری زیادی از جمعیت روستایی این استان از نعمت آب بهداشتی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شود.

طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و این طرح با هدف تامین ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهر بیرجند از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تا افق ۱۴۰۴ تامین آب را انجام می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد و از سوی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

جهانگیری در این سفر به همراه شماری از وزیران و مسئولان کشوری در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امسال نخستین بار در استانی غیر از پایتخت برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی می‌کند.

وزرای جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه جمعی از معاونان وزرا و مسئولان کشوری با معاون اول رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی آمدند و با حضور آنان در مناطق مختلف استان برخی طرح های عمرانی و زیرساختی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

جهانگیری با سفر به بخش درح شهرستان مرزی سربیشه همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر با مردم این منطقه دیدار می‌کند.  

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش روستایی و عشایری از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: