کد خبر: ۱۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
غریب پور در مراسم افتتاحیه #همایش و نمایشگاه مشترک MINEX 2019 و iMat 2019
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه سود انباشته شده بخش معدن و صنایع معدنی صرف توسعه خواهد شد، گفت: با توجه به استراتژی بلند مدت در دستیابی به اهدف این حوزه، سودآوری را بر سوددهی ترجیح می دهیم.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که امروز در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه مشترک MINEX 2019 و iMat 2019 سخن می گفت، افزود: ایمیدرو در راستای اهداف توسعه ای، از ظرفیت شرکت ها بهره خواهد برد.
وی گفت: در این زمینه با ایجاد مدل توسعه و استفاده از ظرفیت شرکت های این حوزه، به دنبال فعال کردن شرکت های راکد هستیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: امسال سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی تا ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش می یابد و سال آتی این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

غریب پور افزود: در زمینه تحقیقات، با دانشگاه ها و مراکز علمی در تعامل کامل هستیم و بنا داریم مرکز استارت آپ های معدنی را ایجاد کنیم.

تحقیقات تقاضا محور

وی با بیان اینکه اکنون تحقیقات، "تقاضا محور" شده است گفت: تلاش می کنیم ایده های ارزش آفرین همسو با نیازهای شرکت ها باشد و این پیوند موثر برقرار شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات ایمیدرو در توسعه زیربناهای این حوزه اظهار داشت: اعتبار بخش زیربناها تا چهار برابر افزایش دادیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های مثال زدنی منطقه سنگان، این هفته عملیات اجرایی پروژه جاده تربت حیدریه به سنگان به طول ۱۵۰ کیلومتر آغاز خواهد شد.

غریب پور در بخش دیگری با اشاره به برنامه احیا معادن کوچک گفت: برای احیا بیش از ۱۰۰ معدن کوچک و متوسط مقیاس راهکار ارایه کرده ایم.

فعال سازی 10 معدن کوچک

وی افزود: با تعامل بین دولت و بخش خصوصی تاکنون ۱۰ معدن کوچک طی امسال احیا شده است و نیازهای توسعه این نوع معادن احصا شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی دیگر اولویت های ایمیدرو، اکتشاف است.

وی افزود: در این زمینه عملیات اکتشافات جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع آغاز خواهد شد.

غریب پور با اشاره به تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت های معدنی در بخش اکتشاف گفت: ایجاد کنسرسیوم در توسعه برنامه های معدن و صنایع معدنی ضرورتی انکارناپذیر لست.

وی افزود: در حال حاضر در بخش اکتشاف از ظرفیت تشکل ها و سازمان هایی همچون انرژی اتمی، فضایی و نظام مهندسی بهره خواهیم برد.

رشد صادرات

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه امسال در اوج تحریم ها، رشد تولید و صادرات این بخش رقم خورده است، گفت: منابع عظیم معدنی، دسترسی به آب های آزاد، نیروی عظیم انسانی و گاز، همگی از ظرفیت های ایده آل کشور در پیشبرد اهداف معدن و صنایع معدنی است.

وی افزود: ظرفیت هایی که با اکتشافات جدید شناسایی خواهد شد، طی ماه های آتی رشد هرچه بیشتر تولید و اشتغالزایی را با کمک خانواده بزرگ این بخش رقم خواهد زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: