کد خبر: ۱۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معاون وزیر صنعت :
معاون وزیر صنعت، از معرفی ۲۵ سایت متخلف در حوزه گرانفروشی بلیت هواپیما در ایام منتهی به اربعین خبر داد و گفت: مردم نرخ‌های بالاتر از ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای بلیت هواپیما را گزارش کنند.
عباس تابش مبنی بر اینکه برخی آژانس‌های مسافرتی قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق را به مناسبت اربعین تا ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم افزایش داده‌اند، گفت: قیمت رفت و برگشت بلیت هواپیما برای هر نفر در عزیمت به عراق در ایام اربعین، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده و این نرخ مصوبی است که دولت تعیین کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی از سایت‌های خلافکار در جامعه متاسفانه بلیت هواپیما را با نرخ‌هایی بالاتر از قیمت تعیین شده به فروش می‌رسانند که به شدت با آنها برخورد می‌شود؛ این در حالی است که تاکنون ۲۵ سایت متخلف در فروش بلیت هواپیمای اربعین را شناسایی و برای طی مراحل قانونی به تعزیرات معرفی کرده ایم تا با آنها برخورد شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات مرتبط با قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین بر روی سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قید شده و مهم این است که مردم بلیت را با این نرخ مصوب خریداری کنند؛ این در حالی است که اگر تخلفی بر روی این نرخ‌ها مشاهده می‌کنند، حتما آن را گزارش دهند.

به گفته تابش، برخی از سایت ها، به صورت خلق‌الساعه امروز ایجاد می‌شوند و با برقراری رابطه‌ای با نمایندگان فروش بلیت هواپیما، قیمت بلیت را بالاتر به مردم ارایه می‌دهند. اما ما اصرارمان این است که رسانه‌ها هم سایت‌های متخلف و مصادیق تخلف را اعلام کنند تا سازمان حمایت آنها را بررسی نماید.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان نیز به صورت مرتب از آژانس‌ها بازرسی به عمل می‌آورند، خاطرنشان کرد: قیمت مصوب بلیت هواپیما برای یک طرف رفت یا برگشت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و هیچ فردی نباید از این نرخ تخلف کند. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات انجام شده، بلیت حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی بدون هیچگونه افزایش نرخی از ۲۰ مهرماه باید به زائران اربعین ارایه شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: