کد خبر: ۱۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸
وزیر راه و شهرسازی گفت: مسلمانان جهان در راهپیمایی اربعین با انگیزه زیارت اباعبدالله الحسین علیه اسلام مشارکت وسیع دارند و هموطنان اطمینان داشته باشند که مسیرهای تردد آنها امن است و ستاد مرکزی اربعین نیز در رایزنی برای حل مشکلات احتمالی است.
محمد اسلامی روز (یکشنبه) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته 33 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و هشت هزار دستگاه اتوبوس برای کل ایام اربعین در نظر گرفته شده و روزانه 55 رام قطار به همدان کرمانشاه و خرمشهر سیر می‌کند

وی از صدور بیش از 600 مجوز پرواز به مقصد فرودگاه های عراق خبر داد و گفت: ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای کشور برای اعزام زائران اربعین تدارک لازم را پیش‌بینی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی پیرامون علت سانحه ریلی مشهد - زاهدان هم گفت: مقصر این سانحه سیستم حمل و نقل نبود، اتفاقی در مسیر رخ داد که نادر بود و تا به حال سابقه نداشت.

به گفته وی ، مدیریت استان سیستان و بلوچستان در کنار سیستم‌های امنیتی در حال بررسی چرایی علت باز بودن پیچ‌های ریل مسیر هستند.

اسلامی افزود: گزارش کمیته سوانح راه آهن در ارتباط با حادثه قطار مشهد - زاهدان دقیق و درست بوده، اما تحقیقات ادامه دارد تا انگیزه پیچ دزدی در این مسیر مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه با انگیزه تروریستی رخ داده است، گفت: هیچ انگیزه تروریستی گزارش نشده و تحقیقات امنیتی در کنار تحقیقات استانی برای مشخص شدن علت حادثه ادامه دارد و  در پی وقوع این حادثه حفاظت از خطوط راه آهن و مسیرهای ریلی تشدید شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: