کد خبر: ۱۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸
وزیر نفت دربازدید از مپنا
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه بازدید از کارخانجات مپنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که از شرکت توانمندی چون مپنا انتظار داشتم تمامی ظرفیت‌های مپنا در مدار تولید و بهره برداری بوده و امروز این شرکت و کارخانجات آن یکی از شاخص‌های فناوری ملی ماست.
وی افزود: شرکت مپنا شرکتی موفقی در عرصه نیروگاهی بوده و در چند سالی که وارد حوزه نفت شده است نیز توانمندیهای خوبی کسب کرده و از حضور مپنا در بخش استقبال می‌کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه در نشست امروز در حاشیه بازدید در کارخانه مپنا انتظارات خود را به عنوان وزارت نفت به مدیران این شرکت اعلام کردم و انتظارات متقابل آنها را نیز شنیدیم، گفت: انتظار ما این است که مپنا در بخش هایتک خدمات فنی و مهندسی نفت که امروزه صنعت نفت ما ضعف دارد ورود کرده و بسیار نسبت به فعالیت مپنا در این بخش و نتایج مثبت آن برای کشور امیدوارم.

زنگنه با بیان اینکه وزارت نفت یک سازمان برونگرا است اما باید درونزا هم باشیم، گفت: از فرصت تحریم‌ها برای توسعه صنایع داخلی استفاده می‌کنیم و این کار عملی است که حداقل دو سوم کارهایی که در نفت انجام می‌شود توسط داخلی‌ها و با ظرفیت داخل انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکره با وزیر نفت عربستان گفت: من هیچ مشکلی با ایشان ندارم و بیش از 22 سال است که با هم دوست هستیم و علی رغم تمامی تنش‌های منطقه‌ای دوستی ما همچنان حفظ شده است و در واقع ما با همه دوست هستیم و در منطقه با هیچ کشوری یا شخصی دشمنی نداریم و اگر هر کدام تقاضای مذاکره داشته باشند آماده‌ایم.

وزیر نفت با بیان اینکه من به توان داخلی برای توسعه صنعت نفت بسیار خوش بین هستم، گفت: بازار اتهام‌زنی همواره بازار پررونقی است و اگر اتهام زدن مالیات داشت مطمئنا درآمدش از سایر بخش‌ها بیشتر بود.

زنگنه افزود: در حاشیه اجلاس روسیه با وزرای حاضر دیدارها و مذاکرات خوبی داشتیم که اغلب در خصوص بازار نفت و گاز و شرایط جهانی بود.

وی با بیان اینکه با شرکت‌های روسی نیز در سفر اخیر روسیه نشست‌ها و مذاکراتی داشتم، گفت: در مجموعه مذاکرات با روس‌ها و شرکت‌های روسی مذاکرات خوب و مثبتی بود.

وزیر نفت با بیان اینکه 27 فاز پارس جنوبی نیازمند تکنولوژی فشارافزایی هستند، اذعان داشت: حتی اگر توتال می‌ماند و برای فاز 11 پارس جنوبی سکوهای فشارافزایی را نصب و عملیاتی می‌کرد باز هم ما به دنبال این بودیم که برای بقیه فازها این تکنولوژی را با استفاده از توان داخل عملیاتی کنیم.

زنگنه از تعیین و تکلیف توسعه فاز 11 خبر داد و گفت: شرکت پتروپارس 100 درصد قرارداد را در فاز نخست اجرایی خواهد کرد و شرکت چینی از این قرارداد کنار گذاشته شده به طوری که تا پایان سال اولین جکت فاز 11 در این پروژه به منظور تولید 500 میلیون فوت مکعب گاز نصب می‌شود.

وی افزود: برای بخش دوم این قرارداد که فشارافزایی این پروژه است مذاکراتی با شرکت‌های داخلی از جمله شرکت مپنا آغاز کرده‌ایم.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه چرا از ابتدا قرارداد فاز 11 را به شرکت پتروپارس نداده‌اید، گفت: من معتقد نیستم که در همه کارها باید از اول دکترا بگیریم.

زنگنه در پاسخ به اینکه آیا در قیمت بنزین تغییری ایجاد می شود اظهار داشت: هنوز تصمیم نهایی برای افزایش قیمت بنزین ابلاغ نشده است.

وی در خصوص وضعیت  توسعه میدان فرزاد B گفت: به هندی‌ها اعلام کرده‌ایم که شرایط خود را اعلام کند و اگر ورود نکردند بعداً گله‌ای نداشته باشند.

وزیر نفت با بیان اینکه هر از چندگاهی ادعاهایی نسبت به کیفیت بنزین مطرح می‌شود، گفت: کیفیت بنزین تولید داخل کیفیت بالایی است و هم اکنون در 9 کلان شهر بنزین با استاندارد یورو4 عرضه می‌شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: