کد خبر: ۱۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
رییس سازمان بورس اعلام کرد: اخیرا منابع مالی خوبی به بازار سرمایه وارد شده که نگهداشت این پول وظیفه مهمی است.


 شاپور محمدی در نشست هم اندیشی کارگزاری ها اظهار کرد: شرکت های کارگزاری اولین مجرای ورود سرمایه گذاران برای تجربه فعالیت در بازار سرمایه هستند و همین ویژگی، وظیفه این نهاد را  در تعامل مثبت با سهامداران و حمایت از حقوق آنها  دوچندان کرده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کانون کارگزاران را محور اصلی ارتباط سازمان بورس با تمام ارکان بازار سرمایه دانست و بر حمایت این سازمان از صنعت کارگزاری و حمایت از حقوق سهامداران تاکید کرد.

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، وی با اشاره به جذب منابع مالی جدید در بازار سرمایه اظهار کرد: اخیرا منابع خوبی به بازار سرمایه وارد شده که نگهداشت این پول وظیفه مهمی است. باید تمهیدی کنیم تا این پول از بازار سرمایه خارج نشود. به ویژه صندوق های ما لازم است فعال تر عمل کنند  و حتی الامکان سازوکارهای تشویقی نیز طراحی شود.

محمدی در ادامه در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه و نهادهای مالی فعال در این حوزه توضیحاتی ارائه کرد که از مهم ترین آنها می توان به ضرورت پیشرفت و تنوع بخشی در حوزه ابزارهای مالی معاملاتی و تنوع تعداد نهادهای مالی فعال، توسعه برگزاری مجامع الکترونیکی، رفع مشکلات سهامداری شرکت های کارگزاری بانکی، پیشنهاد رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده شرکت های کارگزاری با همکاری کانون کارگزاران و پیگیری کاهش ضریب عوارض کسب و پیشه شرکت‌های کارگزاری تا حصول نتیجه اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: