کد خبر: ۱۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
رئیس هیات عامل ایمیدرو حمایت از خودروسازی کشور را وظیفه ملی دانست و از حمایت‌های همه جانبه این سازمان و تمامی تامین کنندگان فلزی بزرگ کشور از تولید در گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد.
 در نشست رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران عامل صنایع بزرگ فلزی کشور با اعضای هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو مقرر شد کمیته‌ای برای تحقیق و توسعه و تولید مواد اولیه فلزی مطابق با نیاز ایران خودرو در تولید محصولات جدید این خودروساز تشکیل شود.

در این نشست، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان این که باید فضای تولید به سمت رونق و ایجاد نشاط در جامعه حرکت کند گفت: صنایع بزرگ کشور آمده اند تا از تولید ملی و صنعت خودروی کشور حمایت کنند.

غریب پور خاطرنشان کرد: امروز آمده ایم تا اعلام کنیم که با ایران خودرو یکی هستیم و در روز‌هایی که نیاز به حمایت دارید پشتیبان شما هستیم.

وی تصریح کرد: باید کمک کنیم که ایران خودرو به تعهدات خود عمل کند و به رونق تولید دست یابد. تامین کنندگان باید با نگاه ملی ایران خودرو را مانند بدنه شرکت‌های خود ببینند و برای رفع مشکلات آن کمک کنند. ما این نوید را می‌دهیم که ایران خودرو به روز‌های آرامش و رونق خود بازخواهد گشت.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: باید مرکز تحقیق و توسعه مشترکی میان ایران خودرو و شرکت‌های تامین کننده فلزی تشکیل شود تا نسبت به بومی سازی نیازمندی‌های ایران خودرو اقدام شود. تامین کنندگان فلزی توانمندی و ظرفیت‌های بالایی دارند که قطعا می‌توانند نیاز‌های موجود را عملیاتی کنند.

در ادامه این نشست، قائم مقام ارشد مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به عملکرد ایران خودرو تا پایان سال ۹۶ گفت: تا این سال تمامی شاخص‌های عملکردی ایران خودرو در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، کیفیت و خدمات پس از فروش مثبت بود، اما با هدف گیری صنعت خودرو کشور توسط آمریکا و آغار مرحله جدید تحریم چالش‌ها آغاز شد.

عباس ملکی طهرانی ادامه داد: آمریکا بند اول تحریم‌ها را صنعت خودروسازی اعلام کرد و به دنبال این بود که نقطه مهم اقتصاد کشور را زمین برند. برخلاف جنگ‌های نظامی که تمامی امکانات برای مقابله با هدف دشمن به کار گرفته می‌شود در این جنگ اقتصادی این گونه عمل نشد و حمایت‌ها از صنعت خودرو با تاخیر زیادی صورت گرفت.

وی افزود: صنعت خودرو که به تعبیر مقام معظم رهبری پیشرانه مهمی برای اقتصاد کشور است توسط دشمن به خوبی شناسایی شده، باید با نگاه ملی به این صنعت توجه کرد تا آثار تحریم کاهش یابد.

ملکی طهرانی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همدلی داخل مجموعه ایران خودرو و حمایت از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های بیرونی بتوانیم به حرکت لکوموتیو صنعت کشور سرعت ببخشیم که سرعت گرفتن آن راهی برای نجات اقتصاد کشور خواهد بود.

وی سهم خودروسازی در اشتغال و تولید ناخالص ملی را غیرقابل اغماض توصیف کرد و گفت: خودروسازی باید با همت و حمایت مسئولان به جایگاه قبلی خود بازگردد.

محمدرضا فیض بخش رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست ضمن قدردانی از توجه و حمایت ایمیدرو از خودروسازی کشور گفت: شرایط امروز بسیار ویژه است و با حمایت از سوی نهاد‌های مرتبط توانایی عبور از آن را خواهیم داشت.

وی با بیان این که بخشی از نیازمندی‌های ایران خودرو در صنایع فلزی بومی سازی نشده گفت: در محصولات جدید ایران خودرو این موضوع نمود بیشتری دارد، باید با تشکیل تیم تحقیق و توسعه، تولیدکنندگان داخلی ورق نیز با توسعه فرآیند‌های تولیدی، توان خود برای تامین نیاز ایران خودرو را افزایش دهند. در صورت تحقق این امر ایران خودرو نیز در عرضه محصول جدید موفق و سربلند خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست معاون اقتصادی ایمیدرو، مدیر سرمایه گذاری و اقتصادی ایمیدرو، مدیر امور هماهنگی خارجی ایمیدرو و مدیران عامل شرکت‌های ملی مس ایران، فولاد آلیاژی ایران، فولاد مبارکه، ایرامکو و همچنین مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو نیز حضور داشتند.
منبع: ایکوپرس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: