کد خبر: ۱۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این وزارتحانه برای فعالیت مجدد ۱۳۵۰ واحد راکد برنامه دارد.

 محسن صالح‌نیا در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر یک روزه خود به زنجان، اظهار کرد: بازدید از شهرک‌های صنعتی، حضور در شورای گفت‌وگو و افتتاح چندین طرح از دستاوردهای این سفر بود.

این مسئول با بیان اینکه در سطح کشور ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در ۸۲۰ شهرک صنعتی مستقر است‌ که حدود حدود ۲۲ درصد این واحدها در حالت رکود قرار دارد و سایر واحدهای تولیدی با ظرفیت بین ۳۰ تا ۵۰ و ۵۰ تا ۷۰ و ۷۰ درصد به بالا مشغول فعالیت تولیدی هستند.

وی افزود: در این بازدیدها صنعت‌گران خواستار افزایش ظرفیت تولید هستند، علاوه بر تامین نقدینگی در ارتباط با ایجاد زیرساخت‌های لازم و رفع موانع خواسته دیگر تولیدکنندگان بود و اعتقاد داریم دستگاه‌های مختلف با تولیدکنندگان در تعامل و ارتباط هستند.

صالح‌نیا تصریح کرد: سعی شده در مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به حمایت از تولیدکنندگان تاکید شود همچنین تلاش می‌شود نقدینگی و تسهیلات با درصد مناسب برای صنعتگران در بودجه در نظر گرفته شود که البته این مهم هماهنگی بیشتر بانک‌ها برای تامین مالی این تسهیلات را می‌طلبد، البته این تسهیلات توسط بانک مرکزی ابلاغ شده و باید این تسهیلات طبق قانون و مصوبات پرداخت شود.

معاون وزیر صعت، معدن و تجارت ا از برنامه‌ریزی برای عارضه‌یابی و رفع رکود در واحدهای راکد در کشور خبر داد و یادآور شد: این وزارتحانه برای فعالیت مجدد ۱۳۵۰ واحد راکد برنامه دارد، همچنین توسعه خوشه‌های صنعتی و استفاده از ظرفیت آنها در دستور کار است و صدمین خوشه در کشور آغاز به کار می‌کند که از این تعداد دو خوشه در زنجان است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌ها زنجان با ۱۶ شهرک و تأسیس یک شهرک صنعتی در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: هر چند اعتقاد ما توسعه شهرک‌های موجود است و توسعه زیرساخت‌ها با هزینه بخشی از ارزش‌افزوده در دستور کار قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: