کد خبر: ۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
براساس گزارش منتشر شده توسط IHS که پس از کالبدشکافی آیفون SE به دست آمده، هزینه‌ی ساخت سخت‌افزار مورد استفاده در آخرین نسخه‌ی آیفون ۱۶۰ دلار است.

اپل در آخرین کنفرانس معرفی محصولات خود از گوشی هوشمند جدید ۴ اینچی خود با نام آیفون SE رونمایی کرد. کالبد شکافی آیفون SE نشان از این دارد که هزینه‌ی ساخت این گوشی هوشمند ۱۶۰ دلار است. ارزان‌ترین نسخه‌ی آیفون SE با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

هزینه ساخت نسخه‌ ۳۹۹دلاری آیفون SE تنها ۱۶۰دلار است

براساس گزارش منتشر شده توسط IHS که پس از کالبدشکافی آیفون SE به دست آمده، هزینه‌ی ساخت سخت‌افزار مورد استفاده در آخرین نسخه‌ی آیفون ۱۶۰ دلار است؛ در حالی که اپل این گوشی هوشمند را با قیمت ۳۹۹ دلار برای ارزان‌ترین نسخه روانه‌ی بازار می‌کند.

IHS گزارش خود را مبتنی بر کالبد شکافی آیفون SE با ظرفیت ۱۶ گیگابایت به انجام رسانده است. این موسسه برای مشخص کردن سازندگان هر یک از ماژول‌ها و همچنین پی بردن به هزینه‌های ساخت، آیفون SE را مورد بررسی قرار داده است. البته هزینه‌ی ساخت آیفون SEبا حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی به بیش از ۱۷۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. این نسخه از آیفون با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. برآورد انجام شده برای آیفون SE نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با احتساب دو برابر شدن قیمت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی مورد استفاده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط اندرو راسویلر، تحلیل‌گر موسسه‌ی IHS، اپل آیفون‌های جدید خود را به گونه‌ای قیمت‌گذاری کرده تا کاربران در زمان خرید، به انتخاب نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت ترغیب شوند. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

حاشیه‌ی سود اپل از فروش نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی آیفون SE در مقایسه با نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی بسیار پایین‌تر است؛ از این‌رو این کمپانی در پی آن است تا کاربران به سمت خرید نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی بروند. نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی ۱۰۰ دلار گران‌تر است، در حالی که از نظر ماژول‌های مورد استفاده تنها ۱۰ دلار گران‌تر از نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی است.

آیفون SE را باید آخرین تلاش اپل برای عرضه‌ی یک گوشی‌هوشمند با قیمتی بسیار پایین‌تر از محصولات پرچمدار این کمپانی خواند. کاپرتینویی‌ها در میان رده‌بالاهای بازار یکی از بهترین گزینه‌های خرید را پیش روی کاربران قرار داده‌اند که آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس این کمپانی است. عرضه‌ی این گوشی هوشمند به عنوان یک محصول ارزان قیمت در حالی است که کاپرتینویی‌ها با عرضه‌ی محصولات جدید، گوشی‌های هوشمند پیشین خود را با قیمتی نازل‌تر در اختیار خریداران می‌گذارند. اپل پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ با عرضه‌ی آیفون 5Cبخت خود را در این حوزه آزموده بود؛ هرچند نتیجه‌ی چندان جالبی نگرفت.

آیفون SE از ماژول‌های سخت‌‌افزاری مورد استفاده در سه نسخه‌ی پیشین آیفون‌های اپل استفاده می‌کند. بدنه‌ی این گوشی متعلق به آیفون 5S است یا در صورت عدم تعلق، شباهت بی بدیلی به آن دارد؛ تراشه‌ی مورد استفاده در این گوشی نیز از آیفون ۶ اس گرفته شده است. همچنین باید به تراشه‌ی مخابراتی مورد استفاده در این گوشی نیز اشاره کرد که برای آیفون ۶ است.

کوالکام وظیفه‌ی تولید تراشه‌ی مخابراتی آیفون SE را بر عهده دارد که بیش از ۱۵ دلار برای این گوشی آب خورده است. همچنین باید به تراشه‌ی اصلی ۲۲ دلاری اشاره کرد که توسط خود اپل طراحی شده است. این تراشه توسط دو کمپانی کره‌ای سامسونگ و تایوانی TSMCتولید می‌شود.

اپل همچنین نمایشگر متعلق به نسخه‌های پیشین را مورد استفاده قرار می‌دهد. ال‌جی با تولید پنل نمایشی ۲۰ دلاری برای آیفون SE، نیمی از هزینه‌ی پرداخت شده‌ی ۴۱ دلاری برای همین نمایشگر را در سال ۲۰۱۳ برای استفاده در آیفون 5S دریافت کرده است. اپل همچنین از کمپانی‌های دیگری نظیر شارپ و ژاپن دیسپلی نیز برای تولید این نمایشگر استفاده کرده است.

استفاده از قطعات آیفون‌های پیشین در محصول جدید اپل نشان از حرکت محتاطانه‌ی اپل دارد. کاپرتینویی‌ها درصدد آزمایش شانس خود بصورت محتاطانه‌ای در عرصه‌ی محصولات نسبتا ارزان قیمت هستند. با توجه به تجربه‌ی آیفون 5C در پیش گرفتن چنین سیاستی چندان نیز دور از ذهن نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: