کد خبر: ۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
مدیر پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه برای پذیرش ایده‌ها در رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضاپایه ۸ حوزه انتخاب شده است، گفت: ایده‌هایی که خارج از این ۸ حوزه باشند نیز مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.
دکتر طالب عبداللهی در نشست خبری امروز برگزاری هفته جهانی فضا را در راستای آشنا کردن جامعه با دانش فضایی و نقش فناوری‌های فضایی در زندگی دانست و افزود: در هفته جهانی فضا در پژوهشگاه فضایی علاوه بر برگزاری سمینار تخصصی در این زمینه از دانشجویان و دانش آموزان مقاطع مختلف دعوت کردیم تا در این هفته جهانی از دستاوردهای علمی پژوهشگاه بازدید کنند.

وی مذاکره با مراکز استعدادهای درخشان برای حضور دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در پژوهشگاه فضایی به منظور بازدید از یافته‌های علمی این پژوهشگاه را از دیگر اقدامات این پژوهشگاه در راستای آشنا کردن جامعه با دستاوردهای این حوزه ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر آن طی برگزاری مراسمی اقدامات پژوهشگاه در زمینه پایش سیل و برآوردهای خسارات ناشی از آن معرفی خواهد شد.

عبداللهی برگزاری رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضا پایه را از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه در هفته جهانی فضا نام برد و یادآور شد: در این رویداد کارگاه‌هایی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد تا بتوانند ایده‌های خود را به طرح‌های کسب و کار نزدیک کنند.

مدیر پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران برگزاری این رویداد را با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانست و یادآور شد: این همکاری در قالب امضی تفاهم‌نامه‌ای که در سه فاز "مطالعه جامع بر روی پارک‌های موضوعی"، "ایده‌پردازی" و "تهیه بسته‌های اقتصادی برای عرضه به سرمایه‌گذاران" تعریف شده است و در حال حاضر این تفاهم‌نامه در اجرای فاز دوم قرار دارد.

وی موضوعات تعریف شده برای ایده‌های ارسالی در این رویداد را در ۸ دسته "هفت آسمان"، "علوم پایه فضایی"، "فناوری فضایی"، "خدمات و کاربردهای فضایی"، "زیست فضایی"، "اکتشافات فضایی"، "موجودات فرازمینی" و "آسمان‌نماها"دانست و توضیح داد: علاوه بر آن شرکت‌کنندگانی که خارج از این ۸ دسته طرح‌های خود را ارسال کنند نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

عبداللهی با بیان اینکه ترجیح ما این است که طرح‌ها به صورت تیمی ارسال شود، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در مرحله اول طرح‌ها و ایده‌های خود را برای دفتر مدیریت طرح پارک‌های موضوعی ارسال می‌کنند تا بررسی‌های لازم بر روی آنها انجام شود و پس از گردآوری، از صاحبان ایده‌ها و طرح‌های برگزیده دعوت به عمل خواهد آمد تا با تکمیل و ارائه طرح خود، آن را با سایر طرح‌ها و ایده‌ها به رقابت بگذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: