کد خبر: ۱۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
درست زمانی که شاخص بورس در مسیر افزایشی قرار گرفت، پیش بینی نخست کارشناسان بورس برای شاخص کانال ۳۰۰ هزار واحد بود که در چند روز گذشته بورس قادر به فتح قله نخست پیش‌بینی‌ها شد.

بعد از عبور شاخص بورس از کانال ۳۰۰ هزار واحد، مقاومت بعدی شاخص، کانال ۳۲۰ هزار واحد اعلام شد که امروز بازار بعد از گذشت چند روز باز هم به قله دیگر پیش بینی ها دست یافت.

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۷۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در ۵۱۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۴۱۳ واحد افزایش به ۹۳ هزار و ۹۶۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۱۵ واحد رشد به ۶۲ هزار و ۸۹۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز هفت هزار و ۸۷۷ واحد افزایش به رقم ۳۷۱ هزار و ۹۱ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۲۰۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰هزار و ۸۷۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۴۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۶۵ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۴۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۲۱ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۵۸ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۴۹ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۴۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۱۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۰ واحد، پتروشیمی شیراز (پارس) با ۳۴ واحد و پتروشیمی خارک (خارک) با ۳۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، داروسازی زهراوی، بانک صادرات ایران، بانک پاسارگاد و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۵۰ میلیون و ۲۵۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۸۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۲۴۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین همه نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، قاسم ایران (قاسم)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: