کد خبر: ۱۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
"پاپ فرانسیس" به غول‌های فناوری "سیلیکون‌ولی" هشدار داد که مراقب توسعه هوش مصنوعی باشند.
به نقل از دیلی‌میل،"پاپ فرانسیس"  رهبر کاتولیک‌های جهان به شرکت‌های سیلیکون ولی هشدار داده و از غول‌های فناوری دنیا خواسته که مراقب باشند "هوش مصنوعی" منجر به شکل گیری نوع جدیدی از "خشونت و وحشی‌گری" نشود.

وی از افراد فعال در زمینه هوش مصنوعی به خاطر تحولات چشمگیر این حوزه قدردانی کرد ولی راجع به پیامدهای قابل توجه هوش مصنوعی در زمینه فعالیت‌های بشری هم ابراز نگرانی کرد.

پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد، هوش مصنوعی این توانایی را دارد که نظرهای مغرضانه و داده‌های نادرست را انتشار دهد. به همین دلیل اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز است که بحث‌های مشخصی راجع به هوش مصنوعی صورت گیرد.  

رهبر کاتولیک‌های جهان این هشدار را طی یک کنفرانس سه روزه در واتیکان مطرح کرد که شرکت‌کنندگان آن هم از رؤسای فناوری‌های مختلف بودند.

حضار جلسه شامل مدیرانی از فیسبوک، موزیلا و وسترن دیجیتال بودند.
در این کنفرانس موضوعاتی که عمدتا میان جامعه روحانیون مطرح نمی‌شود، عنوان شد. از میان این موضوعات می‌توان به ربات‌های کارگر، الگوریتم‌ها و بلاک‌چین اشاره کرد.

پاپ فرانسیس از شرکت‌کنندگان کنفرانس خواست که با هم همکاری کنند و یک چهارچوب اخلاقی یکپارچه را برای هدایت افراد در صنعت فناوری‌ها ارائه دهند.

 وی هشدار داد، امروزه با اینترنت می‌توان نظرات جنجالی و داده‌های دروغین را منتشر کرد که باعث بحث و گفت‌وگوی عموم مردم می‌شود.

در این رویداد سه روزه تلاش شد که واتیکان از فناوری‌ها و مسائل اجتماعی مطلع باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: