کد خبر: ۱۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
مقصود اسعدی در تشریح آخرین وضعیت اخذ مجوزهای پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده اربعین از سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار داشت: برخی شرکت‌های هواپیمایی موفق به اخذ مجوز پروازهای فوق‌العاده شده‌اند و برخی شرکت‌ها هم در کش و قوس هستند و نتوانسته‌اند هنوز مجوز بگیرند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی که مجوز پرواز‌ی ‌را برای اربعین‌‌ اخذ کردند در حال فروش پروازهای اربعین هستند.

* فروش بلیت پروازهای اربعین فقط با 2 روش 

وی تصریح کرد: فروش بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز و معرفی‌شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی و سایت شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: ‌فعلاً به سایت‌های اینترنتی مجوز فروش بلیت‌ پروازهای اربعین داده نشده است، زیرا پیش از این تخلفاتی از سوی برخی سایت‌های فروش بلیت هواپیما رخ داده بود و نرخ‌های بالاتر عرضه کرده بودند که فعلا تصمیم گرفته‌ایم فروش بلیت از دو روش مذکور باشد.

* پیش‌بینی جابه‌جایی 108 هزار زائر اربعین با هواپیما

اسعدی سامانی در تشریح پیش‌بینی میزان جابه‌جایی زوار اربعین توسط مدل حمل و نقل هوایی گفت: سال گذشته 108 هزار نفر از زوار اربعین با حمل و نقل هوایی جابه‌جا شدند، امسال هم با توجه به محدودیت ناوگان، پیش‌بینی می‌شود همین میزان زوار جابه‌جا شوند.

* نرخ‌های مشخص پروازهای اربعین فقط برای 20 تا 30 مهر ماه

وی با بیان اینکه طرح جابه‌جایی زوار اربعین با نرخ‌های مشخص برای تاریخ 20 تا 30 مهر ماه است، اظهار داشت: از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نظارت بر نرخ‌ها وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: نرخ بلیت پروازهای کودکان در طرح اربعین 70 درصد نرخ بلیت پرواز بزرگسالان است همچنین نرخ کلاس تجاری در این ایام، نرخ آزاد خواهد بود.

* زائران اربعین حتما بلیت هواپیما را از ایران تهیه کنند

اسعدی سامانی به زائران اربعین توصیه کرد که در صورت تمایل به استفاده از پرواز برای این ایام، حتما بلیت رفت و برگشت تهیه کنند، حتی اگر در سفر رفت مدل حمل و نقلی دیگری را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند در سفر برگشت از هواپیما استفاده کنند، حتما بلیت خود را از ایران تهیه کنند تا در فرودگاه‌های نجف و بغداد دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: زائران اگر با تخلفی مواجه شدند حتما مراتب را به انجمن شرکت هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای نظارتی اعلام کنند.

 ‌برای تاریخ‌های 20 تا 30 مهرماه امسال، نرخ بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران 2.2 میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد 2.8 میلیون تومان تعیین شده است. 

نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها هم در مسیرهای نجف و بغداد مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است.

‌ نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیرهای تهران ـ نجف یک میلیون و 100 هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است.
منبع: خبرگزاری فارس
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: