کد خبر: ۱۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف با هدف ایجاد زمینه ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه و شناسایی علایق و استعدادها، ۱۴ تا ۱۶ مهرماه جاری برگزار می‌شود.
 دکتر محمد شریف‌خانی، دبیر دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در روزهای در سالن تربیت‌بدنی استاد جباری این دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: امروزه با استفاده از آموزه‌های جهانی به‌وضوح ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی داشته باشند تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم شود و در این مسیر سطح خدمات‌رسانی به جامعه ارتقاء یابد.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی صنعت که در اینجا صاحبان کسب‌وکار نامیده می‌شوند، این است که پروژه‌ای با هدف روش‌های جدید اطلاع‌رسانی نیازهای محیط‌های کار و اجتماع به کارجویان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تعریف کنند، ضمناً لازم است شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسایی‌شده و با استفاده از مدل‌های پیشنهادی شرایط توسعه فضای کسب‌وکار در کشور فراهم شود.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف تصریح کرد: از طرفی جذب کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن توانایی‌ها و ویژگی‌هایی است که بخشی از آن‌ها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد شود. به نظر می‌رسد عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌ها با مهارت‌ها و توانایی‌های موردنیاز بازار کار، مهم‌ترین عامل موفق نبودن فارغ‌التحصیلان در کاریابی و اشتغال است و علاوه بر این مورد، برخی از عوامل بیرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی است، بر اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز تأثیر بسزایی دارند. نمایشگاه‌ کار می‌تواند بستری برای پر کردن این خلأ باشد.

دکتر شریف‌خانی در ادامه، معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار، رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان،
آشنایی با انتظارات و مهارت‌های موردنیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه در قالب شرکت‌های کارآفرین، معرفی سازمان‌ها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان با طیف متنوع مهارت‌های شغلی، برپایی کارگاه‌های آموزشی کار و کاریابی، گسترش خدمات مشاوره‌ شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریه‌های شغلی در بازار کار و ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما را ازجمله مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

دبیر دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: استخدام، آموزش و کارآموزی، مراکز دولتی، کارآفرینی و خدمات شغلی چهار محور اصلی برپایی این نمایشگاه خواهد بود.

دکتر شریف‌خانی یادآور شد: این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات موردنظر خویش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه کار برای عموم رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در وب‌سایت این نمایشگاه به آدرس http://jobfair.sharif.ir ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف به‌صورت فصلی و یا سالیانه برگزار می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان نمایشگاه فرصت‌های شغلی یاد کرد، به نحوی که فرصت‌های فراوان کاری و کارآفرینی در اکثر زمینه‌های تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: