کد خبر: ۱۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
وزیر راه:
وزیر راه و شهرسازی اگفت: طول پروژه اتصال خطوط ریلی 33 کیلومتر است که باید پلی در حدود هزار متر بر روی رود بین دو کشور ساخته شود به‌طوریکه این پل برای تردد کشتی‌ها باز شود. اجرای این پل دست‌کم سه سال و ساخت خطوط ریلی یادشده نیز حدود یک سال زمان می‌برد.
 محمد اسلامی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای مراسم اربعین در ستاد مرکزی اربعین اتخاذ می‌شود، گفت: هریک از سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه متناسب با شرایط مقتضی و مصوبات ستاد یادشده اقداماتی انجام داده‌اند.

وی افزود: بهسازی راه‌های ارتباطی در راستای افزایش ظرفیت تردد در مسیرهای منتهی به مرزها، بخش نخست این اقدامات است که احداث باند دوم در مسیر ایلام به مهران به طول 102 کیلومتر به عنوان مهم‌ترین مسیر در حال انجام است؛ 93 کیلومتر از این باند مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مابقی در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دوم اقدامات، گسترش ظرفیت پایانه‌های مرزی، بهسازی محیط، افزایش دسترسی‌ها و تامین توقفگاه برای خودروهای شخصی است که اقدامات دیگر از جمله  افزایش گیت‌های گذرنامه بویژه در مرز چذابه از جمله این اقدامات است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال زائران اربعین حسینی از طریق حمل‌و‌نقل ریلی و هوایی یادآور شد: برقراری پروازهای فوق‌العاده برای ایلام و کرمانشاه و سرویس‌های ویژه قطار به کرمانشاه و خرمشهر برای گسترش ظرفیت این دو بخش در نظر گرفته شده و به این مجموعه اختصاص یک ریل‌باس به منظور جابجایی رایگان مسافران از خرمشهر به ایستگاه شلمچه نیز باید اضافه شود.

اسلامی با بیان این‌که در حال رایزنی برای رسیدن به توافق با راه‌آهن عراق برای جابجایی مسافران ایرانی از طریق خطوط ریلی این کشور از بصره به نجف هستیم که هنوز اجرایی نشده است، تصریح کرد: سال گذشته 550 پرواز در مسیرهای پروازی به عراق انجام شد اما امسال تاکنون 626 مجوز از سوی ایرلاین‌ها برای پروازهای اربعین درخواست شده و در صورت پذیرش فرودگاه نجف، محدودیتی برای صدور مجوز پرواز به این فرودگاه وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به این‌که برای اربعین امسال 8000 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از شهرهای مختلف کشور به پایانه‌های مرزی در نظر گرفته شده است، گفت: زائران باید تمهیدات ستاد اربعین را به رسمیت بشناسند تا از سرویس‌ها و ظرفیت‌های موجود متناسب با تقاضا بهره‌مند شوند و انتقال زائران به مرزها به خوبی انجام شود.

وی به موضوع اتصال خطوط ریلی ایران و عراق اشاره کرد و افزود:  این موضوع سال‌هاست در حال پیگیری است و تفاهم‌نامه اجرایی و عملیاتی آن نیز منعقد شده است که امیدواریم با رفع موانع موجود و اقدام موثر طرف عراقی این پروژه اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طول پروژه اتصال خطوط ریلی مزبور  33 کیلومتر است که باید پلی در حدود هزار متر بر روی رود بین دو کشور ساخته شود به‌طوریکه این پل برای تردد کشتی‌ها باز شود. اجرای این پل دست‌کم سه سال و ساخت خطوط ریلی یادشده نیز حدود یک سال زمان می‌برد.
منبع: تسنیم
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: