کد خبر: ۱۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸
امروزه تلفن‌های هوشمند که هميشه در کنار ما هستند به دستیار شخصی و ابزارهای مدیریتی تبدیل‌شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان به مدیریت کارهای روزانه‌ پرداخت، آن‌ها را اولویت‌بندی کرد و مطمئن شد که هیچ‌کاری از قلم نمی‌افتد.
به‌این‌ترتیب پیدا کردن برنامه‌هایی از این‌دست برای افرادی که دغدغه و فعالیت ذهنی زیادی دارند و معمولا خيلي از کارهایشان را فراموش می‌کنند، مشکل‌گشاست. به کمک اپلیکیشن‌های زیر که به این منظور طراحی‌شده‌اند می‌توانید اطمينان حاصل كنيد که ديگر هیچ کار‌ی را فراموش نخواهید کرد.
1. IFTTT
اين اپلیکیشن می‌تواند کار‌های موردنظرش را در زمان‌های دلخواه انجام دهد. برنامه شامل مجموعه‌ای از کارهای از پیش طراحی‌شده که کافی است آن‌ها را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توان مشخص کرد که هر زمان عکسی در اینستاگرام پست کردید، همان عکس به صفحه‌ توییتر شما هم اضافه شود. يا دستوری تعریف کرد که تقویم گوگل همیشه تولد دوستان‌تان را یادآوری کند. عملکرد مشابه برای بعضی دیگر اعمال روزانه نيز امکان‌پذیر است.
2. TickTick
تیک‌تیک یک اپلیکیشن کاربردی برای یادآوری و مدیریت کارهای روزانه است که می‌توانید روش یادآوری مسئولیت‌های مختلف در آن را تنظیم کنید. همچنين قادرید اولویت و اهمیت کار‌های مختلف را برای این اپلیکیشن مشخص کنید. در هر زمان نیز که بخواهید می‌توانید ویژگی یادآوری آن را وارد حالت خواب کنید. با این کار برنامه به‌طور کامل غیرفعال نخواهد شد. همچنین با تعیین کردن اعمال مختلف در تقویم، می‌توانید بقیه اپلیکیشن‌های گوشی‌تان را با آن همگام‌سازی کنید
3. Todoist
یکی از اپليكيشن‌هاي حوزه مدیریت کارهای روزانه است که اهداف‌تان را به شما یادآوری می‌کند و از طرفی وضعیت پروژه‌ها، عادات روزانه و بسیاری دیگر موضوع‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر موفق نشدید با برنامه‌های از پیش تعیین‌شده برنامه همگام شوید، می‌توانید از ابتدا آن را برنامه‌ریزی کنید. امکان اشتراک‌گذاری برنامه‌ریزی‌ها با افرادی که در فهرست مخاطبان حضور دارند نیز وجود دارد كه در صورت تمايل می‌توانید از آن استفاده كنيد
4. Remember the Milk
یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن امکان دریافت نوتیفیکیشن و یادآوری‌ها از طریق توییتر، ای‌میل و دیگر پلتفرم‌هاست. البته برای فعال‌سازی ویژگی یادشده باید از طریق وب‌سایت آن اقدام کنید. اولویت‌بندی، مشخص کردن زمان دقیق در تقویم و تعداد تکرار یادآوری‌های مختلف نيز از قابلیت‌های ديگر اين برنامه است. اگر شما نيز از آن دسته از افراديد كه به‌صورت معمول کار‌هایی را که باید انجام دهند، فراموش می‌کنند، استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.
5. Instapaper
اپلیکیشن Instapaper به شما اجازه می‌دهد تا لینک‌ها و وب‌سایت‌های مختلف را ذخیره کرد و در زمان دلخواه به مطالعه آن‌ها پرداخت. علاوه بر ذخیره‌سازی صفحات نيز می‌توان بعضی ویدئو‌ها و دیگر محتویات وب را هم برای مشاهده‌های بعدی نگه داشت. طراحي و محيط برنامه ساده است. می‌توان اندازه‌، فونت و رنگ متن را به سليقه خودتنظیم كرد. مقاله‌های ذخیره‌شده به‌صورت کاملا آف‌لاین در دسترس قرار می‌گیرند تا بدون دسترسی به اینترنت نيز بتوان آن‌ها را مطالعه کرد. علاوه بر آن می‌توان پوشه‌های مختلف ایجاد کرد، متن‌ها و لینک‌های ذخیره‌شده را بر اساس الفبا، تاریخ انتشار و دیگر معیار‌ها مرتب كرد.
6. Google Keep
این اپلیکیشن از محصولات شرکت گوگل است که به‌طور پیش‌فرض روی بیشتر گوشی‌های اندرویدی نصب است و به ساده‌ترین شکل ممکن تمامی امکانات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. امکان ضبط صدا هنگام یادداشت‌برداری و دسترسی به آن در همان یادداشت مربوطه، واردکردن عکس از گالری یا دوربین گوشی به داخل یادداشت‌های شما، رنگ‌بندی‌های مختلف و متنوع برای پس‌زمینه یادداشت‌ها از ویژگی‌هایی است که گوگل کیپ را به یک اپلیکیشن خوب و کامل تبدیل کرده‌ است. رابط کاربری این نرم‌افزار به‌طوری طراحی‌شده که سریع‌ترین راه را برای ثبت یادداشت‌ها به وجود آورده است. از دیگر امکانات فوق‌العاده‌ اين برنامه، اشتراک‌گذاری یک یادداشت خاص با دوستان است که می‌توان یک یا چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده را برای یک یادداشت خاص مشخص کرد تا آن‌ها هم از گوشی خود به آن یادداشت دسترسی داشته باشند.
7. LastPass
یکی از مواردی که احتمالا برای همه پیش‌آمده فراموش کردن رمز عبور است. اين اپلیکیشن ابزاری کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر امن نگهداشتن حساب‌های کاربری خود مشکلی در به حافظه سپردن رمز عبور‌های مختلف نداشته باشند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ رمز عبور‌هایتان را در محفظه‌ای امن ذخیره کنید که دارای یک رمز عبور اصلی برای همه حساب‌های کاربریتان است. پر کردن خودکار فرم‌ها فقط به وب‌سایت‌ها محدود نمی‌شود و در اپلیکیشن‌هایی که خواستار رمز عبورند نیز کاربرد خواهد داشت. هر زمان که بخواهید به یکی از رمز عبور‌های ذخیره‌شده دسترسی داشته باشید می‌توانید با استفاده از رمز عبور اصلی یا Master Password به آن دسترسی داشته باشید.
8. Pocket
اين اپليكيشن به شما کمک می‌کند تا مقاله‌ها، لینک‌ها و ویدئو‌های مختلف را ذخیره کنید. این اپلیکیشن نسبت به Instapaper طراحی کاربرپسندتری دارد. نرم‌افزار یادشده دارای ویژگی‌های مختلف قابل‌توجه بسیار زیادی است که از جمله می‌توان به عملکرد تبدیل متن به گفتار اشاره کرد که اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های درج‌شده با صدای بلند برایتان خوانده شود.
9. Evernote
اين برنامه به شما اجازه می‌دهد تا فهرست کار‌هایتان را در آن تنظیم کرده و همچنین تصاویر، وب‌سایت‌ها و حتی فایل‌های صوتی را به‌عنوان یادداشت در آن ذخیره کنید. برای هر یادداشت نیز می‌توان یک یادآور اضافه کرد تا شما را مطلع کند. جست‌وجو و یافتن یادداشت‌های ذخیره‌شده در این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را با دیگر بخش‌های دستگاه‌ همگام‌سازی کرد يا با دوربين گوشي از فایل‌های متنی عکس گرفت و به‌صورت فایل‌های متنی ذخیره كرد. به‌عبارت‌دیگر Evernote یک ویجت همه‌کاره است و یادداشت‌برداری را لذتبخش می‌کند.
10. Countdown+ Event Reminders Lite
فراموش کردن روز‌های مهم که در آن‌ها قرار کاری دارید علاوه بر این‌که می‌تواند پیامدهای اجتماعی منفی داشته باشد، باعث از بین رفتن دوستی‌ها و فرصت‌های شغلی نيز می‌شود. اگر می‌خواهید هيچ مناسبتي را از دست ندهيد كافي است اپليكيشن را دانلود كرده و برنامه را با تقویم گوشی همگام‌سازی کنید و رویداد‌های مهم و حیاتی را به‌صورت دقیق ازلحاظ زمانی به آن اضافه کنید. میزان تکرار یادآوری‌ها نیز قابل تنظیم است. می‌توان رویداد‌ها را با توجه به نوع‌شان طبقه‌بندی کرده و آن‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشت.
11. Google Calendar
Google Calendar برنامه‌ای فوق‌العاده برای به‌خاطر سپردن رویداد‌های مهم تاریخی است. در صورت شخصی‌سازی این تقویم می‌توان هیچ‌ رویداد‌ مهمي را فراموش نخواهید کرد. یادآوری ای‌میل‌ها، نوتیفیکیشن‌ها، مشاهده برنامه‌ریزی‌های روزانه و ماهانه، برخورداری از ویجت‌ها از ویژگی‌های اين برنامه است.
معرفي وب سايت
www.forvo.com
زبان‌آموزان عمدتا یک مشکل بزرگ دارند و آن‌هم تلفظ درست واژه‌هاست. در حال حاضر در این سایت حدود ۴۳۰ هزار کلمه از ۲۳۱ زبان دنیا موجود است و امکان شنیدن تلفظ 380 هزار واژه به همراه دریافت فایل ام‌پی‌تری کلمات نیز وجود دارد؛ بنابراین کافی است پس از انتخاب زبان موردنظر تلفظ کلمه دلخواه خود را بشنوید. ازآن‌جاکه محتوای سایت برای تمامی زبان‌ها کامل نیست چنانچه علاقه‌مند به تکمیل کلمات بودید می‌توانید کافی است با میکروفن واژه‌ را تلفظ و در سایت بارگذاری کنید.
www.docjax.com
داک جکس یک موتور جست‌وجوی تخصصی اسناد بوده که انواع فرمت‌ها و اشکال مختلف فایل‌های متنی را پوشش و نتیجه جست‌وجو را روی صفحه نشان می‌دهد. این موتور که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند می‌توان دایره جست‌وجو را به یک فرمت خاص محدود کرد یا اسناد را براساس محبوبیت فایل مرتب کرد. پیش‌نمایش فایل‌ها از دیگر قابلیت‌های داک جکس است که به کاربران کمک می‌کند پس از مشاهده پیش‌نمایشی از فایل در صورت تمایل آن را دانلود کنند.
 www.viewmy.tv
«ویومای ‌تی‌وی» یک پورتال تلویزیونی است که با استفاده از آن می‌توان کانال‌های خاصی از اطراف دنیا را در اینترنت جست‌وجو کرد. اگر به دنبال ژانر خاصی هستید، می‌توانید از بالای صفحه برنامه‌های مختلف را براساس علاقه‌تان انتخاب کنید. امکان انتخاب فیلم براساس قاره و ناحیه جغرافیایی نیز وجود دارد که پس از تنظیم آن فهرستی از کانال‌های تلویزیونی در سمت چپ صفحه باز می‌شود. دسترسی به شبکه‌های مختلف رایگان و بی‌دردسر است و نیازی به ثبت‌نام ندارد.
www.interfacelift.com
ازآن‌جاکه این روزها افراد زمان زیادی از وقت خود را با رایانه صرف می‌کنند پس‌زمینه زیبای دسکتاپ می‌تواند نقش بزرگی در رفع خستگی ایفا کند... این سایت بیشتر از دوهزار تصویر برای پس‌زمینه دسکتاپ دارد که کاملا رایگان بوده و در اندازه‌های مختلف و برای سیستم‌عامل‌های متفاوت آماده‌شده‌اند. تصویر برای صفحات بزرگ و نمایشگرهای کنار هم نیز موجود است. بعضی از این عکس‌ها واقعا خیره‌کننده‌اند. استفاده از تمامی امکانات سایت رایگان بوده و نیازی به ثبت‌نام ندارد. تعداد زیادی پس‌زمینه تلفن‌همراه نیز در سایت وجود دارد که براساس سلیقه‌تان می‌توانید آن‌ها را دانلود کرده و لذت ببرید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: