کد خبر: ۱۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸
گفت‌وگو با پیتر داگر؛ رهبر گیمرهای معروف
دنیای گیم دنیای عجیبی است و مانند یک گردآب عمل می‌کند؛ فقط کافی است یک‌بار دسته بازی را در دست‌تان بگیرید و اگر زود به آن علاقه نشان دهید شما را داخل خود می‌کشد تا لذت بازی را دوچندان کند.
لذتی که شاید در کارهای دیگر کمتر پیدا شود. سال‌های سال است که این داستان برای نسل‌های مختلف تکرار می‌شود و زندگی آن ها را دچار تغییرات فراوان می‌کند. این افراد به دودسته مختلف تقسیم می‌شوند؛ اولی دسته‌ای است که پیروزی را بغل کرده و بالاترین رتبه‌ها در گیمینگ می‌رسد و شغلش را به‌عنوان یک گیمر انتخاب می‌کند و دسته دوم افرادی است که فقط بازی را دوست دارند و آن را در کنار کارهای دیگرشان قرار می‌دهند یا در اوقات فراغت به سراغش می‌روند. این‌ها همان انسان‌های عاشق بازی هستند که معنای لذت بردن را چشیده‌اند. پس با ما در این شماره از دانستنیها همراه باشید تا سرکی در زندگی پیتر دارگر، رهبر گیمینگ بکشیم و از خبرهای داغ در حوضه بازی و پلتفرم‌ها باخبر شویم.
**
پیتر داگر
پیتر داگر یک بازیکن آمریکایی با ریشه هندی است که سال‌ها پيش به کالیفرنیا آمریکا نقل‌ مکان کرد. یکی از ویژگی‌های مهم پیتر داگر قابلیت هدایت اوست. او می‌تواند به‌راحتی یک تیم را رهبری کند و همان‌طور که از او انتظار می‌رود با پیروزی صحنه‌ بازی را ترک کند. او بارها و بارها ثابت کرده یک مربی و هدایتگر عالی است. داگر توانسته افراد زیادی را در این راه آموزش دهد که در حال حاضر آن‌ها هم از آن دسته از افرادی هستند که پیروز میدان هستند و این روزها با تیم‌های سرشناسی همکاری می‌کند. اولین قهرمانی داگر با Newerth شروع شد و بیشترین قهرمانی‌های او در مسابقات آسیایی و قهرمانی پنج سطحی در EG در سال‌های 2014 تا 2015 بوده است. او اگرچه مدت‌هاست با دنیای گیمرها خداحافظی کرده اما نقش رهبریش را فراموش نکرده و همچنان به همراه تیم جدیدش evil geniuses به رقابت با دیگر حرفه‌ای‌های دنیای بازی می‌پردازد. او در حال حاضر یکی از بهتری کاپیتان‌های حرفه‌ای در جهان تیم‌هاست. درآمد داگر در حال حاضر 36/266/880/2 دلار آمریکاست که در مقام مقایسه قیمتی مناسب به شمار میاید. داگر بازیکن و داگر مربی هر دو در این زمینه موفق ظاهر شدند. 
**
مصاحبه با پیتر داگر
 داگر اگرچه در سنین جوانی وارد دنیای حرفه‌ای گیمرها شد اما هرگز با حمایت خانواده‌اش روبه‌رو نشد و همین موضوع انگیزه‌ای شد تا تلاشش را برای حرفه‌ای شدن بیشتر و بیشتر کند. او می‌گویید خیلی از گیمرهای که وارد این صنعت می‌شوند از حمایت خانواده برخوردار نیستند و مرتبا برای کنار کشیدن از بازی تشویق می‌شوند. پس باید تلاش و اعتمادبه‌نفس مضاعف داشت تا بتوان در این راه پردردسر پیروز شد. اصول خانواده‌ام را زیر پا گذاشتم؛ خانواده‌ام توقع داشتند تا همانند آن‌ها پزشک شوم اما داستان زندگی‌ام کمی متفاوت بود و ایده‌های هیجان‌انگیزتری را در ذهن می‌پروراندم. دوست داشتم شغلی پرهیجان داشته باشم. درست است آن‌ها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند اما باید بگوییم که هیچ‌وقت لذتی را که از بازی کردن می‌برم، در زندگی‌شان تجربه نکرده‌اند؛ برای همین مرا مرتبا از این کار دور می‌کردند. حال باگذشت چندین سال از وارد شدن من به این صنعت و کسب مقام‌های متعدد؛ خانواده‌ام به من افتخار می‌کند اما در این نقطه ایستادن را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی‌ام هستم. 
**
خبرهای داغ
ثروتمندترین تیم سال
در هفته گذشته، یوهان سانستین تیم OG را به‌سوی کسب یک قهرمانی باورنکردنی در مسابقات 9 The International هدایت کرد؛ همین امر باعث شد جایزه 6/15میلیون دلاری را در این تورنمنت هیجانی نصیبش کند و در جدول ثروتمندان این صنعت (ورزش‌های الکترونیک) رتبه یک را به دست بیاورند. این تیم فوق‌العاده توانست رتبه‌هایي را در جدول جابه‌جا کرده و پیروزی خود را جشن بگیرد. تیم اوجی پس از به دست آوردن این مقام در توییتر خود اعلام کرد که برای دومین سال پیاپی ما توانستیم قهرمانی مسابقات اینترنشنال ۹ را به دست آوریم و دو بار برنده Aegis شویم. در تاریخ دوتا دو این اتفاق نادر است و هیچ‌یک از تیم‌ها قادر نبوده‌اند که تاکنون به این پیروزی پشت سر هم‌دست پیدا کنند. با فتح مسابقات اینترنشنال برای دومین سال پیاپی، بازیکنان تیم OG یعنی یوهان سانستین، آناتان فم، توپیاس تاویتساینِن، سباستین دبز و جسی واینیکا خود را به‌عنوان بهترین تیم تاریخ بازی 2 Dota معرفی کردند. فقط در سال جاری، به هر یک از این بازیکنان مبلغ 1/3میلیون دلار پرداخت‌شده است که این مبلغ بلافاصله آن‌ها را در صدر پردرآمدترین بازیکنان eSports قرارداد. 
**
سورپرایز سونی برای کاربران
ظاهرا سونی بازی فوق‌العاده Astro Bot Rescue Mission را به‌رایگان به بعضی کاربران پلی‌استیشن4 ارسال کرده است. کاربران می‌توانند با مراجعه به صندوق ای‌میل‌شان آن را دریافت کنند. این سورپرایز سونی به‌صورت رندومی برای کاربران این سیستم فرستاده می‌شود. 
**
کیف رسمی نینتندو با طرح Overwatch 
کیف جدید نینتندو تصویری جدید را به رخ می‌کشد. این تصویر طرح بازی Overwatch است که مفهومی جز نشر مجدد بازی روی این پلتفرم نخواهد داشت. بیش از سه سال از زمان انتشار بازی شوتر اول‌شخص محبوب Overwatch می‌گذرد. استودیوی بلیزارد (Bilzzard Entertainment)، سازنده بازی، در ابتدا بازی آن‌لاینش را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن4، ایکس‌باکس‌وان و پی‌سی منتشر کرد. Overwatch به‌دلیل پشتیبانی فراوان عوامل آن و برگزاری مسابقات مختلف، توانست در بین گیمرها به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند. حال در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد بازی Overwatch قرار است به‌زودی مهمان کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ هم شود.
**
جدای یک کارگردان
پس از انتشار نسخه دوم بازی Dragon Quest Builders، کازویا نینو، کارگردان بازی، اعلام کرد که سفر هفت‌ساله‌اش برای ساخت این بازی رو به اتمام است و دیگر با  استودیوی اسکوئر انیکس کار نخواهد کرد. او تاکید می‌کند که در حال کار روی بازی آینده خود است و به‌عنوان فردی مستقل و خارج از استودیو، همواره نظاره‌گر بازی 2 Dragon Quest Builders هم است.
**
مانیتور مخصوص بازی ۲۴۰ هرتزی  سامسونگ 27، CRG5
اگر به دنبال یک صفحه نمايش خوب با طراحی ساده و شیک هستيد، صفحه نمايش مخصوص بازی ۲۴۰ هرتزی سامسونگ در عرصه گیمینگ بهترین است. صفحه نمايش گیمینگ  CRG5  یکی از جدیدترین محصولات از سری صفحه‌نمایش‌های مخصوص بازی سامسونگ بوده که دارای ویژگی‌های خوبی برای گیمرهاست. این صفحه نمايش ۲۷ اینچی، ضمن پشتیبانی از فناوری Nvidia Gsync، دارای یک پنل ۲۴۰ هرتزی با رزولوشن p 1080 است که برای گیمرها می‌تواند یک اسلحه پنهان باشد. این صفحه نمايش، دارای انحنایی با شعاع R1500 است. این طراحی ساده به CRG5  اجازه داده است که ضمن مناسب بودن برای بازی، برای کارهای روزمره و اداری هم به یک گزینه عالی تبدیل شود. دو پورت HDMI و یک دیسپلی پورت، ورودی‌های این صفحه نمايش را تشکیل می‌دهند.
**
سرورهای برای بازی World of Warcraft Classic
بازی زیبا و دیدنی World of Warcraft Classic از شركت بلیزارد یکی از بازی‌های پرطرفدار این روزهاست. این شركت اعلام کرد سرورهای بیشتری برای این اثر خاطره‌انگیز راه‌اندازی خواهد کرد. در حال حاضر دو سرور دیگر هم تقریبا پرشده‌اند و این نشان از استقبال بالای طرفداران مجموعه وارکرفت دارد. حالا و با نزدیک‌تر شدن به تاریخ انتشار بازی، این شركت بزرگ بر این قرار است که در جهت کاهش صف کاربران برای ورود به بازی و همچنین بالاتر بردن کیفیت آن، قصد دارد سرورهای جدیدی را برای این اثر MMORPG راه‌اندازی کند. این بازی حس نوستالژی و خاطره‌انگیز بسیار قوی‌ای را برای طرفداران به‌همراه خواهد داشت اما همان‌طور که شاهد پر شدن سریع سرورهای آن هستیم، می‌توان فهمید که چه میزان طرفداری پشت در انتظار مانده‌اند. پس از انتشار بازی در تاریخ ۲۷ ماه آگوست (پنجم شهریورماه) سرورهای بیشتری برای این بازی باز می‌شود. پس اگر بخواهید در یکی از سرورهای خلوت‌تر بازی وارد آن شوید، قطعا زمان کمتری را منتظر خواهید ماند اما همین خلوت بودن موجب می‌شود بازیکنان کمتری هم در آن حضورداشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: