کد خبر: ۱۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌ا کنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس تحلیل‌های انجام‌ گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبحگاه اولین روز پاییز (اول مهر) در اکثر مناطق پایتخت کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد که عمدتاً ناشی از افزایش قابل ملاحظه غلظت ذرات معلق در شبانگاه گذشته به دلیل وقوع گرد و خاک و برقراری شرایط جوی نسبتاً آرام در نخستین ساعات امروز همچنین ازدیاد تردد خودروها به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید است.

به‌تدریج با کاهش سرعت باد در طی روز انتظار می‌رود از غلظت گرد و خاک کاسته شود. هرچند تجمع ذرات معلق ناشی از ترافیک در اکثر مناطق، احتمال برقراری وضعیت نامطلوب را به دنبال خواهد داشت. با توجه به کاهش دما نسبت به روز قبل، در بعدازظهر امروز (اول مهر) بیشینه غلظت ازن نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود. در ساعات پایانی روز با کاهش میزان ناپایداری، در ساعات اوج ترافیک غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و کیفیت هوا در آستانه وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در صبح روز سه‌شنبه (۲ مهر) نیز با آغاز رفت و آمد خودروها، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها در برخی مناطق فراهم می‌شود و کیفیت هوا را در وضعیت نامطلوب قرار خواهد داد. در طی روز با تابش خورشید و افزایش نسبی دما نسبت به روز دوشنبه، غلظت آلاینده ازن روند افزایشی خواهد داشت. با این‌ حال اکثر مناطق نسبت به این آلاینده در وضعیت مطلوب به سر خواهند برد. در اواخر وقت سه‌شنبه نیز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا خواهند شد. هرچند با افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات و پراکندگی آلاینده‌ها شاهد بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت خواهیم بود.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۹ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: