کد خبر: ۱۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
لباس‌های تب‌نمای یکی از شرکت‌های فناور که دارای خواص آنتی‌باکتریال نیز هست، به کشورهای عراق، کویت و عمان صادر شده است.
 یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید جوراب در سال ۱۳۸۶ با تغییر اساسی در زمینه ماشین‌آلات و خط تولید و با بهره‌گیری از علم روز محصولات جدیدی را تولید کرد. تولیدات این شرکت از نظر کیفیت و طراحی بافت منطبق بر ارگونومی بدن است. این محققان همچنین به منظور تولید محصولات با توجه به نیاز روز بازار و استفاده از فناوری روز دنیا با ایجاد واحد تحقیق و توسعه (R & D) و اخذ مجوز از سازمان معادن و فلزات فعالیت خود را گسترش داده است.

تولید حوله‌های آنتی‌باکتریال و سوپرجاذب، زیرپوش آنتی باکتریال و پیش‌بند چربی‌گریز از جمله محصولات تولیدی این شرکت به شمار می‌رود. پیش‌بند چربی‌گریز قابلیت دفع هرگونه چربی را با خاصیت آنتی‌باکتریال دارد. این امر از تجمع میکروب پیرامون نوزاد جلوگیری می‌کند. حوله‌های سوپر جاذب این شرکت نیز با جذب سریع آب باعث طراوت و شادابی پوست می‌شود، ضمن آنکه از قابلیت جذب بسیار بالایی نسبت به حوله‌های موجود در بازار برخوردار است. این حوله با قدرت آنتی‌باکتریال از انتقال باکتری‌ها بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

در تولید این محصولات از نانوسیلیکا و نانوذرات کیتوسان استفاده شده است که این مواد نیز توسط محققان این شرکت فناور تولید می‌شود.

لباس تب‌نمای نوزادان از دیگر دستاوردهای فناورانه این شرکت محسوب می‌شود. تب در کودکان بسیار خطرناک بوده و در صورت کنترل نشدن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کودک وارد کند؛ از این رو تشخیص زودهنگام تب ضروری است. برای این منظور اقدام به تولید پیراهن، کلاه و جوراب نانویی شد.

در صورتی که دمای بدن از ۳۷ درجه بیشتر شود، این لباس شروع به تغییر رنگ می‌کند. در لباس‌های پسرانه رنگ لباس از آبی به سفید و در لباس‌های دخترانه از رنگ صورتی به سفید تغییر رنگ ایجاد می‌شود. علاوه بر آن، این لباس‌ها به دلیل دارا بودن ترکیبات "کیتوسان" و "سیلیکا"، خواص آنتی‌باکتریال دارند.

با توجه به ویژگی‌های موثر، این شرکت در سال جاری ۱۰۰ هزار یورو از این لباس‌های تب‌نما را به کویت و به میزان ۳۰ هزار یورو نیز به عمان صادر کرده‌، ضمن آنکه به میزان ۱۵ هزار دلار از این محصول به کشور عراق صادر شده است. 

لباس تب‌نمای نوزاد که اخیرا گواهی‌نانومقیاس را دریافت کرده، همچنین با استقبال خوبی در کشور روبرو بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: