کد خبر: ۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
طرح ‌پرفسور دیوید کیپینگ و دانشجویش، الکس تیچی شامل انتشار پرتوهای کنترل شده لیزر به فضا برای کمک به اختفای نوری است که زمین در هر بار عبور از برابر خورشید تولید می‌کند.

محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا یک رویکرد جدید برای حفظ زمین در برابر بیگانگان احتمالی فضایی ارائه داده‌اند که بر اساس آن، پرتوهای لیزر به نامرئی سازی زمین می‌پردازند.

نامرئی‌سازی زمین از نگاه بیگانگان فضایی

طرح ‌پرفسور دیوید کیپینگ و دانشجویش، الکس تیچی شامل انتشار پرتوهای کنترل شده لیزر به فضا برای کمک به اختفای نوری است که زمین در هر بار عبور از برابر خورشید تولید می‌کند.

به گفته آن‌ها، این کار باعث نامرئی شدن زمین در برابر چشم فضانوردان بیگانه خواهد شد که شاید با تکنیک‌های مشابه دانشمندان زمینی در حال بررسی سیارات قابل سکونت هستند.

این روش به بررسی رویدادهایی موسوم به گذر می‌پردازد که طی آن یک سیاره باعث کم شدن نور تابیده شده از ستاره میزبانش در زمان عبور از برابر آن می‌شود.

تلسکوپ فضایی کپلر تاکنون 1000 سیاره جدید را با همین روش شناسایی کرده است. در میان این سیارات چندین نمونه با اندازه مشابه زمین قرار داشته و برخی در منطقه قابل سکونت ستاره خود قرار دارند که در آن، دما برای وجود آب مایع مناسب است.

به گفته محققان آمریکایی، می‌توان این کم شدن نور خورشید توسط زمین را با ارسال مداوم 30 مگاوات نور لیزر برای 10 ساعت در هر سال پنهان کرد.

دانشمندان برجسته جهان پیش از این در مورد خطر اشاعه وجود حیات زمینی به موجودات بیگانه هشدار داده بودند. آن‌ها نگران هستند که موجودات فرازمینی شاید قصد سفر به زمین و بهره‌برداری از منابع زمینی و حتی انتقال بیماریهای مرگبار را داشته باشند.

30 مگاوات نیروی مورد نیاز این لیزر به ادعای محققان، برابر با انرژی جمع‌آوری شده توسط آرایه‌های خورشیدی ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک سال است. این در حالیست که نامرئی سازی زمین در همه طول‌ موجهای نور بسیار چالش‌برانگیزتر است زیرا به آرایه بزرگی از لیزرهای قابل تنظیم با خروجی کلی 250 مگاوات نیاز دارد.

این تحقیق در مجله Monthly Notices of the Royal Astronomical Society منتشر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: