کد خبر: ۱۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با موسسه آموزشی علوم و فنون کیش به منظور ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی به خصوص در زمینه مشکلات شیرین کردن آب منطقه کیش، تفاهم نامه همکاری امضا کردند که نوید بخش حل مسائل آب منطقه است.
از مفاد این تفاهم‌نامه مشترک می‌توان به همکاری در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی و فناوری در راستای اولویت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مؤسسه به ویژه در زمینه‌های زیست‌فناوری دریا، کاربردهای فناورانه ریزجلبک‌ها، همکاری در ایجاد مرکز پژوهشی فناوری دریا در کیش، مدیریت یکپارچه منابع آبی، استحصال نمک‌های ارزشمند از شورابه آب شیرین‌کن‌ها، مدیریت شورابه‌های آب شیرین‌کن‌های درون سرزمینی و دریایی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین انرژی سبز و کنترل ریزگردها و روش‌های عملی مقابله با آن اشاره کرد.

همکاری در راستای مالکیت فکری و حقوق مالکیت معنوی، مشاوره در زمینه پژوهش و فناوری، همکاری در تعریف و اجرای مشترک پروژه‌های تحقیقاتی ملی و بین‌المللی با همکاری سازمان‌های بین‌المللی، همکاری در برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار و کنفرانس‌های تخصصی مشترک در حوزه‌های علمی و فناوری، انتقال تجربیات و همکاری سازمان در برگزاری جشنواره‌های علمی و فناوری به موسسه نیز سایر محورهای همکاری است.

همچنین برگزاری تورهای فناوری، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی مشترک و استفاده از امکانات طرفین، برگزاری کارگاه‌های تخصصی مشترک با کمک سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد سازمان با مؤسسه از دیگر مفاد تفاهم‌نامه همکاری است.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از وضعیت آب و همچنین مشکلات و راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات حوزه آب شیرین جزیره کیش اراِئه شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با محوریت ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با حضور علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و داریوش سلیمی مدیر موسسه آموزشی علوم و فنون کیش امضا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: