کد خبر: ۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
ویدیویی که به تازگی منتشر شده است کشتی خودکاری را نمایش می‌دهد که توسط دارپا (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) طراحی شده است.

این روزها پهپادها یا همان پرنده‌های کنترل از راه دور با حضور قدرتمند خود در آسمان، امکانات و کاربری‌های متنوعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند. با توجه به فواید سیستم‌های کنترل از راه دور، به نظر می‌رسد که با توجه به اقدامات جدید نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، به زودی شاهد حضور گسترده این فناوری در سطح دریا خواهیم بود.

کشتی‌های کنترل از راه دور وارد آب‌های آزاد خواهند شد

ویدیویی که به تازگی منتشر شده است کشتی خودکاری را نمایش می‌دهد که توسط دارپا (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) طراحی شده است. دارپا که زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، مسئولیت ساخت و توسعه فناوری‌های نوین را برای ارتش آمریکا به عهده دارد. هدف از ساخت این کشتی کنترل از راه دور ردیابی زیردریایی‌هایی است که در اعماق دریا فعالیت می‌کنند.

نمونه اولیه این کشتی به این منظور طراحی شده است تا نشان دهد در آینده‌ای نزدیک ناوگانی از کشتی‌های بدون سرنشین چه پتانسیل هایی خواهند داشت، ناوگانی که Anti-Submarine Warfare Continuous Trail Unmanned Vessels نامیده خواهد شد.

این کشتی 132 فوتی موفق شد در تست اولیه در پرتلند، اورگن به سرعت 50 کیلومتر در ساعت (27 گره دریایی) برسد و آماده است تا از تابستان سال جاری فعالیت رسمی خود را در دریاهای آزاد آغاز کند.

کشتی‌های ACTUV می‌توانند علاوه بر ردیابی زیر دریایی‌ها برای اهداف مهم دیگری نیز بکار گرفته شوند، برای مثال سوخت رسانی به سایر کشتی‌ها، مقابله با مین‌های دریایی و کمک به انجام ماموریت‌های پیچیده لاجیستیک، به خصوص با توجه به این موضوع که این کشتی‌ها می‌توانند سه ماه بدون سرنشین در دریا حضور داشته باشند.

نمونه اولیه این کشتی‌ها موفق شد در آزمایش اولیه یک زیردریایی را از فاصله یک کیلومتری شناسایی کند که به گفته پنتاگون دستاورد چشمگیری در حوزه این فناوری محسوب می شود. شناسایی یک زیردریایی دیزلی-الکتریکی در آب‌های شلوغ ساحلی مانند شناسایی صدای موتور یک خودرو در یک شهر بزرگ و شلوغ است.

کشتی‌های ACTUV هم چنین می‌توانند مبتنی بر این فناوری خودکار و با صرفه جویی در هزینه به نیروی دریایی ایالات متحده در ذخیره نیروی انسانی و سرمایه کمک کنند. هنوز مشخص نیست که این کشتی‌های کنترل از راه دور به سلاح‌های جنگی مجهز خواهند شد یا نه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: