کد خبر: ۱۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» امسال میزبان یک فیلم بلند، یک فیلم کوتاه از سینمای ایران و حضور آیدا پناهنده به عنوان داور بخش رقابتی است.
فیلم سینمایی «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی در بخش رقابتی سینمای جهان هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» که در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود، رقابت خواهد کرد.

همچنین فیلم کوتاه «تاخیر» به کارگردانی علی عسگرینیز در بخش فیلم کوتاه این رویداد از سینمای ایران به روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «حمال طلا» که برای تصاحب جایزه این رویداد سینمایی با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، آلبانی، کرواسی، کوزوو، گرجستان، بلغارستان، ترکیه، هلند، مقدونیه، شیلی، آرژانتین، اکراین، سوریه، لبنان و نپال به رقابت می‌پردازد، سال گذشته در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی «جریان‌های نو» بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در کشور کره جنوبی روی پرده رفت.

پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «حمال طلا» بر عهده کمپانی « Arthood» است. 

در فیلم کوتاه «تاخیر» محصول مشترک ایران و ایتالیا به کارگردانی علی عسگری و تهیه‌کنندگی پوریا حیدری اوره و «جیووانی پمپلی»، بابک کریمی، بانیپال شمون، محمد علوی، ملینا غمالویی، عرفان قلی زاده و صدف عسگری بازی کرده‌اند و  فرنوش صمدی و علی عسگری نیز نویسندگان فیلم هستند. 

آیدا پناهنده که سال گذشته با فیلم «اسرافیل» در بخش رقابتی سینمای جهان جشنواره فیلم «دهوک» حضور داشت و جایزه خلاقیت برای بهترین فیلم اول و دوم را دریافت کرد، امسال یکی از پنج داور بخش رقابتی این رویداد سینمایی خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» که با یاد «یولماز گونای» کارگردان سرشناس برنده جایزه نخل طلای«کن» در سال ۱۹۸۲ و با هدف ایجاد پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و همچنین  تبادل فرهنگی میان ملت‌های مختلف دنیا بنا نهاده شده است. 

هفتمین دوره خود را از تاریخ  ۹ تا ۱۶ سپتامبر  (۱۸ تا ۲۵ شهریور) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و همچنین سه سالن سینمایی مرکز «مازی مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان برگزار می‌کند. 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: