کد خبر: ۱۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، به علت نفوذ سامانه بارشی انتظار می‌رود که استان‌های گیلان و مازندران یکشنبه و دوشنبه همین هفته ( ۱۷ و ۱۸ شهریورماه ) شاهد بارش باران، مواج شدن دریا، احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها باشند.
به گزارش سازمان هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر و اوایل امشب ( شنبه ۱۶ شهریورماه ) و تقویت آن طی روز یکشنبه شاهد وزش باد شدید موقت، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

بر این اساس، با نفوذ این سامانه بارشی انتظار می‌رود که امروز ( شنبه ۱۶ شهریورماه ) شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، یکشنبه ۱۷ شهریور نیز همین مناطق و دوشنبه شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ دهد که این شرایط تا پایان همان روز در این مناطق ادامه دارد که موجب وزش باد شدید موقت، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و در ارتفاعات احتمال برخورد صاعقه وجود دارد. لذا به هموطنان توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و تردد در نواحی مرتفع این استان‌ها اجتناب شود.

همچنین با شمالی شدن جریانات هوا بر روی دریای خزر در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ شهریورماه شاهد بارش باران، وزش باد شدید، مواج شدن دریا و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان و مازندران خواهیم بود که احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این استان‌ها وجود دارد. از این رو به هموطنان توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند، همچنین از تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی در دریا خودداری شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: