کد خبر: ۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
مربی سابق تیم ملی جوانان بسکتبال گفت: در بازی برابر فیلیپین کادرفنی ایران باید دقت بیشتری در تعویض‌های خود داشته باشد و شانس برد نیجریه برابر چین بیشتر است.
کاظم محنایی درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران برابر آنگولا و کسب پیروزی مقابل این تیم اظهار کرد: در بازی دیروز هر دو تیم آنگولا و ایران خسته به نظر می‌رسیدند، اما خوشبختانه بازیکنان ما توانستند از این موضوع به سود خود استفاده کرده و نتیجه قابل قبولی را کسب کنند. دو تیم شاداب نبودند، مسائل محیطی از جمله فاصله شهرها، آب و هوا، فشار بازی‌ها و... روی بازیکنان دو تاثیر گذاشته بود.

او در مورد شانس صعود ایران به المپیک نیز گفت: فعلا نمی‌توان چیزی را پیش بینی کرد، اما واقعا این موضوع حق تیم ملی ایران است چون بازیکنان بسیار زحمت کشیده‌اند.

کارشناس بسکتبال ایران درباره بازی برابر فیلیپین اظهار کرد:‌ این تیم چیزی برای از دست دادن ندارد و سرمربی آن‌ها هم اعلام کرده است که با ایران تسویه حساب قبلی دارند. با این حال من فکر می‌کنم از آن‌ها سرتریم و شانس برد ما بیشتر است. البته فعلا نمی‌توان نتیجه بازی را پیش بینی کرد و تنها باید به شرایط خوب تیم ایران امیدوار بود.

او در مورد بازی چین برابر نیجریه که ارتباط مستقیم با المپیکی شدن ایران دارد، توضیح داد:‌ نیجریه تیم بسیار قدرتمندی است و از جمله تیم‌های خوب آفریقایی به شمار می‌رود. از نظر من شانس برد نیجریه بسیار بالا است، اما چین به عنوان میزبان شاید با برخی دست کاری‌ها در داوری بتواند نتیجه بازی را به سود خود رقم بزند. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد و ایران جواز حضور در المپیک را از دست ندهد.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال جوانان ایران درباره کلید موفقیت ایران در بازی فردا برابر فیلیپین گفت: امیدوارم کادرفنی ما در مهره چینی بسیار هوشیار عمل کند. الآن می‌بینیم که زوج آرون گرامی‌پور و حامد حدادی خیلی خوب جواب داده است. در بازی مقابل آنگولا هم بازیکنی که روی او حساب نمی‌کردیم بهترین بازیکن ما بود، مظفری با ورودش به زمین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. در دفاع بازیکن اصلی آنگولا را بسیار قوی مهار کرد. بازیکنی جوان و جویای نام که با انرژی بازی کرد.

او ادامه داد: البته باز هم در تعویض‌ها اشتباهاتی داشتیم که باید در دیدار برابر فیلیپین برطرف شود. محمد حسن زاده را بیرون کشیدیم که عملکرد بسیار خوبی در لحظات حضورش در زمین داشت. در بازی فردا این چیدمان مهره‌ها بسیار مهم و خیلی تاثیر گذار است. باید به نفراتی مانند حامد حدادی استراحت دهیم تا بیش‌ترین کارایی را داشته باشد، در بازی با آنگولا دیدم که حدادی در برگشت‌ها به دفاع ضعیف بود و دلیل آن هم خستگی جسمی این بازیکنان است. باید به نفرات با تجربه در زمان‌های ایده‌آل استراحت دهیم.

محنایی گفت: حتی گاها می‌دیدم که حدادی لنگ می‌زند و این یعنی بازیکن تحت فشار بسیار زیادی است و نیاز دارد که او را استراحت دهیم. امیدوارم با عملکرد بهتر کادرفنی در تعویض‌ها و تلاش مضاعفی که بازیکنان دارند به نتیجه برسیم. حضور در المپیک حق تیم ملی بسکتبال ایران است چون تیم شایسته‌ای داریم. آرزوی من موفقیت تیم ملی و خوشحالی اهالی این رشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: