کد خبر: ۱۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
ذبیح اله پورشیب و صالح اباذری با غلبه بر تمامی حریفان به فینال پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در ژاپن راه یافتند.
در پایان دومین روز از پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در توکیو ژاپن که با حضور ۶۴۹ کاراته کا از ۷۹ کشور در سالن نیپون بودوکان پیگیری شد و ذبیح اله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم و صالح اباذری در وزن ۸۴+ کیلوگرم دو فینالیست ایران بودند.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی بزرگسالان ابتدا ۳ بر صفر کنجی گریلون از فرانسه را برد. سپس با همین نتیجه از سد الوین کاراکوئی از کوزوو گذشت. در ادامه با نتیجه یک بر صفر از سد آنتون ایساکو از بلاروس گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

او در این مرحله ۲ بر یک ایوان وسیچ از کرواسی را برد و فینالیست شد.

پورشیب فردا(یکشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف ریاتارو آراگا ژاپنی رقیب دیرینه اش می رود که عناوین قهرمانی جهانی و آسیایی در کارنامه اش دیده می شود.

در همین وزن مهدی قراری زاده ابتدا ۴ بر صفر برایان تایمرمانز از هلند را برد و در ادامه ۲ بر یک مغلوب والری چوباتار اوکراینی شد و با باخت چوباتار مقابل حریف ایتالیایی، قراری زاده از گردونه رقابتها کنار رفت.

دیگر نماینده این وزن مهدی خدابخشی بود. او در مبارزه اول به تساوی ۳ بر ۳ مقابل آیخان مامایف از آذربایجان رسید و با قانون سنشو شکست خورد و با توجه به باخت مامایف مقابل ریاتارو آراگا ژاپنی، مهدی خدابخشی حضور در ادامه رقابتها را از دست داد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری در اولین دیدار ۳ بر صفر تارک طاها محمد از مصر را برد. در ادامه ۲ بر صفر حسین دایخی از الجزایر را شکست داد. در سومین دیدار خود مقابل مهدی فیلالی از فرانسه موفق شد بعد از کسب نتیجه یک بر یک در وقت قانونی مبارزه با استفاده از قانون سنشو برنده مبارزه باشد.

سجادگنج زاده ابتدا با نتیجه ۷ بر ۶ الکساندر شینتسین از روسیه را مغلوب کرد. سپس ۲ بر صفر رضوان تالیبوف از اوکراین را برد. در ادامه پس از تساوی صفر صفر مقابل هیدیوشی کاگاوا از ژاپن در هانتی برنده تاتامی شد.

گنج زاده و اباذری در نیمه نهایی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود اباذری خاتمه یافت تا اباذری فردا برای کسب مدال طلا رودرروی جاناتان هورنه آلمانی بایستد.

در وزن۶۱ – کیلوگرم، شیما آل سعدی ۱۲ بر ۳ آئو فونسکا از آمریکا را برد. در دومین دیدار یک بر صفر مقابل میسا ایواتو از ژاپن به پیروزی رسید. در سومین بازی ۴ بر صفر مغلوب لیلا هرتالت از فرانسه شد و با راهیابی کاراته کا فرانسوی به فینال، آل سعدی نیز به جدول شانس رفت او در این گروه ۲ بر ک نتیجه را به اینگریدا سوچانکوا از اسلواکی واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در همین وزن رزیتا علیپور ۱۱ بر ۳ یوکی کوجورو از ژاپن ۳ را شکست داد. سپس در مقابل هایا جوما از کانادا در هانتی برنده تاتامی شد.
سومین مبارزه علیپور مقابل الکساندرا هاگ از سوئد بود که با نتیجه ۴ بر صفر به سود نماینده ایران خاتمه یافت. او در ادامه یک بر صفر نتیجه را به یین ژیااویان از چین واگذار کرد و با توجه به باخت حریفی چینی در مرحله بعد، علیپور هم از حضور در ادامه رقابت‌ها بازماند.

حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم، در اولین دیدار پس از تساوی یک بر یک مقابل اوفله مولولو از بلژیک با استفاده از قانون سنشو برنده شد. در مبارزه دوم ۴ بر ۲ از سد سوآن ون ژو از چین تایپه گذشت. اما در مبارزه سوم پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه مقابل النی گاتزیالدو از یونان با توجه به هانسوکو شدن  نتیجه را واگذار کرد و با توجه به شکست حریف یونانی در نیمه نهایی، عباسعلی نیز حضور در ادامه رقابت‌ها را از دست داد.

در کاتای انفرادی مردان و در گروه ۲ ابوالفضل شهرجردی از ایران با کاتاروهایی از هنگ کنگ، پاناما، آمریکا، اسپانیا و ۳ کاتارو از ژاپن همگروه بود که با ۲۲.۵۴ امتیاز پنجم شد و از صعود به دور بعد بازماند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: