کد خبر: ۱۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نمایشگاه «غدیر تا شام» روایت مینیاتوری از این واقعه است که با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک بازنمایی شده است.
نمایشگاه «غدیر تا شام» با نمایش آثار هنرمند مینیاتوریست «یزدان لعلی» در محل نگارخانه کرمانشاه آغاز به کار کرده است.

مهدی عبدالمالکی، رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه از ۱۳ شهریور ماه گفت: این نمایشگاه همزمان با روز چهارم ماه محرم در محل نگارخانه شهر آغاز به کار کرده و برپایی آن تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این نمایشگاه روایت مینیاتوری واقعه غدیر تا شام است که در آن با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک تمام وقایع طی این بازه زمانی از جمله بحث واقعه غدیر، تشییع شبانه پیکر مطهر حضرت زهرا (س)، حج ناتمام امام حسین (ع)، واقعه جانگذار کربلا، حرکت کاروان اسرا به سمت شام و خرابه های شام بازنمایی و روایت شده است.
عبدالمالکی تصریح کرد: این بازسازی و شبیه سازی در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع انجام شده و در آن هم تمثال شهدای مدافع حرم نمایش داده شده است.
وی مدت زمان طراحی مینیاتوری این وقایع را حدود دو ماه اعلام کرد و افزود: این آثار ساخته هنرمند مینیاتوریست "یزدان لعلی" است که نمایشگاه آن توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برپا شده است.
عبدالمالکی هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان وقایع تاریخی و مصائب ائمه اطهار (ع) با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر عنوان کرد.

نمایشگاه «غدیر تا شام» از ۱۳ تا ۲۸ شهریور همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ در محل نگارخانه شهر واقع در چهارراه مطهری (جوانشیر) میزبان علاقمندان خواهد بود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: